Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

4 Social Media trends voor B2B

De onderzoeksbureaus Morgan Stanley en Netlash hebben in 2010 diverse internet trends in kaart gebracht. Uit beide onderzoeken heb ik vier relevante ontwikkelingen gedestilleerd. Deze Social Media Trends voor B2B hebben veel impact op de zakelijke markt.

4 Social Media Trends voor B2B


Trend #1: Mobiel internet wordt mainstream

Mobiel internet (vooral Apple met Iphone en iTouch) wordt in de toekomst veel meer gebruikt dan desktop internet. Eind 2013 wordt er meer gebruik gemaakt van internet via mobiele applicaties dan via een traditionele desktop.

Social Media Trends voor B2B

Trend #2: E-mail wordt vervangen door Social Media

Sinds september 2009 is het aantal gebruikers van sociale netwerken groter dan dat van e-mail en deze trend zal zich verder doorzetten. Verder is de tijdsbesteding aan sociale netwerken sinds november 2007 groter dan dat van e-mail en ook dit verschil neemt toe.

Trend #3: Nieuwe uitdagingen

Sommige experts betogen dat de ontwikkelingen nieuwe uitdagingen met zich mee brengt. Het is niet ondenkbaar dat er vermoeidheid zal ontstaan bij het gebruik van Social Media: het aanbod van informatie en platforms is enorm en neemt dagelijks verder toe. Daarnaast zijn er bedenkingen ten aanzien van veiligheid en privacy.

Trend #4: Focus op Return on Investment (ROI) en Conversie

Bedrijven verwachten steeds meer keiharde ROI bij het gebruik van Social Media. Een website moet duidelijk rendement opleveren bijvoorbeeld door Sales en het genereren van kwalitatieve leads. Conversie wordt nog belangrijker.

Welke Social Media Trends voor B2B ziet u zelf? Ik ben benieuwd naar uw reactie!

Over Jos Veldwijk

Jos staat bekend als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en content marketing in business-to-business. Hij begeleidt ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door beter gebruik te maken van internet marketing.