Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

Toekomst van B2B Content Marketing [Infographic]

B2B Content Marketing is een bekend fenomeen in de V.S. Tegelijkertijd wordt er in Nederland maar mondjesmaat vooruitgang geboekt. Natuurlijk, B2B Marketeers ervaren behoorlijke uitdagingen. Maar gezien de voordelen van Content Marketing is het merkwaardig dat we daar in Nederland nog zo weinig mee doen.

Content Marketing speelt een essentiële rol in online B2B Marketing. Volgens onderstaande Infographic wordt gemiddeld 26% van het marketing budget gespendeerd aan Content Marketing. Zowel grote als kleine bedrijven maken er gebruik van. Het enige grote verschil zit in de hoeveelheid toegepaste tactieken.

Toekomst van B2B Content Marketing

Maar liefst 51% van de Marketeers is van plan om meer te investeren in B2B Content Marketing. Daarbij wil 45% de creatie van content in eigen beheer houden. 52% kiest ervoor om dit uit te besteden aan anderen.

Ik verwacht dat de ontwikkeling van B2B Content Marketing de komende jaren verder doorzet, ook in Nederland. De vraag is alleen: welke impact heeft deze stortvloed aan content op het web? Wat denkt u: wordt de aangeboden content steeds specifieker, persoonlijker en kostbaarder? Ik ben benieuwd naar uw reactie!

_______________________________________________________________________________________________________

Meer over B2B Content Marketing:

Over Jos Veldwijk

Jos staat bekend als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en content marketing in business-to-business. Hij begeleidt ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door beter gebruik te maken van internet marketing.