Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

B2B Social Media Marketing: Content biedt nieuwe kansen

Wereldwijd gezien delen we elke dag 27 miljoen keer content met anderen.  En dat aantal neemt steeds verder toe. Maar welk type content delen we eigenlijk? En welke rol speelt Social Media hierin? Uit onderzoek van  Aol en Nielsen blijkt dat Content nieuwe kansen biedt voor B2B Social Media Marketing. In dit artikel geef ik u een samenvatting van de resultaten:

Algemene inzichten over de verspreiding van Content

  • Mensen spenderen online meer dan 50% van hun tijd aan Content
  • 23% van het Social Media verkeer bevat links naar Content
  • 60% van branche specifieke conversaties bevat een product of merknaam
  • Het delen van content via Social Media kanalen neemt verder toe
  • Iedereen deelt content, maar vooral in de leeftijdscategorie 35 jaar en ouder
  • Het delen van content vindt plaats in alle digitale kanalen
  • Mensen delen content vooral met vrienden en familie
  • Betrouwbaarheid en waardevolle informatie spelen een belangrijke rol

Kansen van Content Marketing per branche

  • Interactie vindt vooral plaats buiten de reguliere websites van bedrijven, merken en producten
  • Automotive branche: 25% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 66% bevat merken
  • Technologie branche: 20% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 86% bevat merken
  • Finance branche: 15% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 58% bevat merken
  • Entertainment branche:  27% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 61% bevat merken

Wat betekent dit voor B2B Social Media Marketing?

  • Content is de ‘brandstof’ voor interacties via Social Media
  • Content Marketing via E-mail en Social Media (vooral Twitter) zijn de belangrijkste kanalen
  • Gebruik Social Media Monitoring Tools om uit te zoeken waar uw doelgroep actief is
  • Vergroot uw betrouwbaarheid: wees consistent en onafhankelijk
  • Publiceer waardevolle content: stel het belang van uw doelgroep centraal
  • Overweeg de inzet van Behavioural Targetting voor Branding doeleinden

Ik ben benieuwd naar uw reactie. Gebruikt u Content Marketing en wat zijn uw ervaringen?

Over Jos Veldwijk

Jos staat bekend als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en content marketing in business-to-business. Hij begeleidt ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door beter gebruik te maken van internet marketing.