Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

De 5 principes van Facebook Marketing. Ja, ook voor B2B.

Denkt u dat Linkedin het enige Social Media kanaal is voor de zakelijke markt? Lees even verder. Facebook blijkt niet alleen interessant voor bedrijven in consumenten markten. Zo zijn er diverse voorbeelden van B2B Lead Generatie en zakelijke fan pagina’s. Afhankelijk van de gekozen strategie doen bedrijven in B2B er goed aan om zich te verdiepen in het meest dominante Social Media platform ter wereld. Daarom heeft Facebook een Best Practice Guide uitgebracht. Met 5 principes voor Facebook Marketing. U kunt deze gebruiken voor tips, voorbeelden en bronnen.

De 5 principes van Facebook Marketing in B2B:

1: Integreer Social Media in uw bedrijfsvoering

Sociale Media moet u integreren in alles wat u doet, niet alleen als onderdeel van een campagne of als hobby.

2: Creëer een authentieke stem voor uw merk

Mensen op Facebook zijn duidelijk en open over wie ze zijn. Wees dus zelf ook transparant over uw onderneming en activiteiten.

3: Maak het interactief

Mensen delen informatie en communiceren via Facebook. Zorg dat u hieraan bijdraagt en uitnodigt om de dialoog aan te gaan.

4: Investeer in uw relaties

Net als in het echt leven, moet u investeren in relaties via Facebook. Dit kost tijd en vraagt commitment voor de langere termijn.

5: Blijf leren

Facebook stelt u in staat om real-time feedback te krijgen. Gebruik tools om te leren van uw fans. Probeer erachter te komen welke informatie of oplossingen ze zoeken en speel daarop in.

Facebook Marketing Gids inclusief best practices en tips voor Productontwikkeling & Innovatie, Branding, Differentiatie, Traffic, Sales en Loyaliteit:

 

Lees ook:

Gebruikt u Facebook in uw Social Media Marketing Strategie? Waarom wel of niet? En hoe bepaalt u welke platforms wel of niet geschikt zijn? Deel uw mening en ervaringen via het reactie formulier hieronder!

Over Jos Veldwijk

Jos staat bekend als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en content marketing in business-to-business. Hij begeleidt ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door beter gebruik te maken van internet marketing.

Reacties

  1. ik heb een vraagje het is niet gericht op u artikel maar ik hoop dat u me misschien kunt helpen ik ben op zoek naar de meningen/ervaringen van andere bedrijven met bijv. facebook twitter enz. Ik heb het halve internet lopen afspeuren maar kom niet veel verder dan 1 of 2 sites met bruikbare informatie. Dus als u mij misschien kunt helpen ben ik u heel dankbaar