Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

Digitale Strategie in de Agribusiness

Voor een mechanisatiebedrijf met een innovatief, gepatenteerd product heeft VeldMerk een digitale strategie ontwikkeld om de internationale groei te versnellen.

Centrale vragen

  • Hoe vergroten we de naamsbekendheid van ons nieuwe product?
  • Hoe bereiken en overtuigen we potentiële dealers en eindgebruikers?
  • Hoe stimuleren we de promotie en verkoop door dealers?

VeldMerk heeft de volgende stappen gezet om hieraan bij te dragen:

#1 Situatieanalyse

Eerst zijn de online positie en de markt in kaart gebracht. Daarbij is o.a. geanalyseerd of en hoe er over de onderneming en haar producten werd gesproken. Het eindresultaat bestond uit een serie praktische aanbevelingen, zoals het optimaliseren van de website en het gebruik van Social Media zoals YouTube en fora.

#2 Ontwikkeling van een digitale strategie

In de markten waar deze onderneming zich op richt, spelen merkvoorkeur en ervaringen van eindgebruikers een grote rol. Daarom heeft VeldMerk een strategie ontwikkeld die aansluit op de belangrijkste momenten in het oriëntatie en – beslissingsproces van potentiële klanten. Belangrijke elementen zijn het gebruik van relevante zoekwoorden en content dat antwoord moet geven op veelgestelde vragen. Verder is een mediamix gekozen om de beoogde doelgroepen te bereiken. Ter ondersteuning zijn de medewerkers begeleid met een training op maat.