Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

Het succes van Content Marketing bepalen [Infographic]

Het succes van Content Marketing bepalen, is natuurlijk een continu proces om de content strategie te verbeteren. Maar hoe doen marketeers dat? Uit onderzoek van Econsultancy (onder meer dan 1.000 professionals) blijkt dat men vooral kijkt naar de impact op websitebezoeken, sales, interactie met (potentiële) klanten en naamsbekendheid. De resultaten uit dit onderzoek zijn in onderstaande Infographic gedetailleerd uitgewerkt. Deze laat goed zien dat:

  • 62% geen content marketing strategie heeft
  • (meer) interactie de meest genoemde doelstelling is
  • het aantal unieke bezoekers een veelgebruikte maatstaf is voor succes
  • prestatie-indicatoren over 4 categorieën verdeeld kunnen worden

Meer interactie is dus een belangrijk doel. Dan vind ik het wel vreemd dat relevante ‘metrics’ voor interactie nogal laag scoren. Het lijkt erop dat doelen en KPI’s voor Content Marketing bij veel bedrijven (nog) niet goed op elkaar afgestemd. Maar goed – oordeel zelf:

Het succes van Content Marketing bepalen

En u? Kunt u het succes van Content Marketing bepalen?

Over Jos Veldwijk

Jos staat bekend als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en content marketing in business-to-business. Hij begeleidt ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door beter gebruik te maken van internet marketing.

Reacties

  1. Christian Slagter zegt:

    Gave infographic Jos, heb ik ook al eens aandacht aan besteed http://www.slagtermedia.nl/content-marketing-wordt-nog-niet-gemeten-infographic/ maar goed dat je het hier nog eens noemt!

    • josveldwijk zegt:

      Bedankt voor je reactie. Jouw artikel heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Het is niet mijn gewoonte om dezelfde Infographics te gebruiken, maar ja – shit happens.