Masterclass Social Media Strategie

In één dag naar een gestructureerde en effectieve aanpak

Tijdens deze Masterclass maakt u binnen 1 dag een Social Media strategie die aansluit bij uw onderneming, mogelijkheden en ambities. U  ontwikkelt een concreet plan, zodat u de volgende dag kunt beginnen met de uitvoering.

_______________________________________________________________________________________________

Waarom u een strategie nodig heeft

_______________________________________________________________________________________________

Veel bedrijven doen iets Social Media, maar hebben zich onvoldoende voorbereid. Het gevolg: Social Media wordt ‘erbij gedaan’. En dit is de belangrijkste reden waarom organisaties niet succesvol zijn met Social Media. Dit betekent ook dat veel kostbare tijd en energie verloren gaat. Met een strategie kunt u dit voorkomen en concrete resultaten bereiken.

Misschien twijfelt u nog of een strategie zinvol is. Lees dan het volgende om te zien of u dit herkent:

  • We willen graag interactie met (potentiële) klanten, maar dat lukt ons niet
  • Het aantal fans en volgers is klein, hoe kunnen we meer mensen bereiken?
  • Er is wel draagvlak voor Social Media, maar we hebben onvoldoende tijd of budget
  • We hebben geen idee hoe we Social Media binnen onze markt moeten gebruiken
  • Als we eraan denken, delen we informatie op Twitter, LinkedIn en Facebook
  • We weten niet hoe we moeten reageren op negatieve reacties of moeilijke vragen
  • Een paar collega’s zijn wel actief, maar we willen anderen motiveren om mee te doen
  • We weten niet hoe we de effectiviteit en het succes van Social Media kunnen bepalen
  • Hoe zorgen we ervoor dat andere mensen echte ambassadeurs voor ons worden?
  • We proberen van alles, maar zien eigenlijk geen duidelijke resultaten
  • Er zijn zoveel mogelijkheden met Social Media, welke keuzes moeten we maken?
  • Hoe kunnen we Social Media het best integreren met andere (offline) kanalen?
  • Op welke manier kunnen we Social Media organiseren? En wie doet wat?

_______________________________________________________________________________________________

In 1 dag naar een strategie met focus op resultaat

_______________________________________________________________________________________________

Met deze Masterclass krijgt u antwoorden op veelvoorkomende vragen. Met een selecte groep van gemotiveerde deelnemers en onder professionele begeleiding gaat u in 3 stappen een effectieve Social Media strategie uitwerken:

  1. Stap 1: Situatie analyse

    Uw startpunt wordt duidelijk en u krijgt inzicht in de veranderingen die nodig zijn. Samen brengen we interne en externe factoren in kaart en kiest u de belangrijkste aandachtspunten.

    Stap 2: Strategie uitwerken

    Daarna ontwikkelen we een strategie van A tot Z: van doelgroep tot integratie, planning en organisatie. Deze aanpak is volledig afgestemd op uw ambities en mogelijkheden. We bespreken o.a. : de ideale doelgroep, online gevonden worden, kiezen van kanalen, content marketing en slimme tools, tips & tricks.

    Stap 3: Analyseren en verbeteren

    In deze stap krijgt u inzicht in de manieren om het succes te bepalen en te sturen op meetbare resultaten. U weet wat u moet doen om te groeien en verbeteringen door te voeren.

    NAZORG: Na deze Masterclass start u met de uitvoering. Dit is een kritische fase om echt door te pakken. Daarom heeft u de eerste drie maanden recht op 8 uur begeleiding en 5 praktische e-books.

_______________________________________________________________________________________________

Wat anderen zeggen over de Masterclass

_______________________________________________________________________________________________

Tijdens de Masterclass Social Media onder leiding van Jos Veldwijk vallen de losse puzzelstukjes op hun plek. Jos zorgt met zijn training voor het brede kader, de samenhang en de strategie. Hij is daarnaast ook op detailniveau erg deskundig en hij geeft op een coachende manier leiding aan de groep. De Masterclass Social Media heeft mij precies gegeven wat ik nodig had: kennis over het totaalplaatje en de samenhang, een helder plan van aanpak en concrete implementatiesuggesties voor de eigen praktijk.” – Machiel Karels
“Jos gaf op heldere wijze diepgang aan de vele mogelijkheden van social media voor B2B. Met de elementen uit de masterclass, inhoudelijke discussies en een duidelijke visie op social media gaf Jos de deelnemers de juiste bagage mee voor het ontwikkelen van een eigen online / social media strategie.” – Sjoerd Jochems

_______________________________________________________________________________________________

Alle informatie op een rij

_______________________________________________________________________________________________

  • Locatie: Droom van Zwolle – dichtbij NS / parkeergelegenheid
  • Datum en tijd: donderdag 30 mei 2013 van 09.00 – 17:00 uur
  • Investering: € 650,00 p.p. (excl. BTW) – incl. lunch, materialen, koffie/thee, 8 uur nazorg en 5 praktische e-books
  • Bij inschrijving gaat u akkoord met de Alg. Voorwaarden (PDF)
  • Kosteloze annulering is mogelijk t/m 23 mei 2013

_________________________________________________________________________________________________

Aanmelden voor deze Masterclass

_________________________________________________________________________________________________

PS:

  • Voor een geslaagde dag is het belangrijk dat u zelf ook goed voorbereid bent. Daarom ontvangt u vooraf een korte vragenlijst en handige checklist.
  • Deze Masterclass is ook beschikbaar als in-company programma. Neem contact op voor meer informatie.

Klik hier voor de startpagina van VeldMerk