Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

Online leadgeneratie in Finance

Voor een onderneming in de financiële dienstverlening heeft VeldMerk een digitale strategie ontwikkeld, waarbij online leadgeneratie centraal staat. Deze organisatie beschikt over specialistische kennis en ervaring op het gebied van financiële vraagstukken.

Centrale vragen

  • Hoe kunnen we onze groeidoelstelling realiseren via een online pull strategie?
  • Hoe vinden we daarbij een balans tussen de inzet van de organisatie en het resultaat?

VeldMerk heeft deze onderneming begeleid met de volgende aanpak:

#1 Doelstellingen

Bij de start van de samenwerking zijn doelstellingen geformuleerd ten aanzien van het aantal leads, de conversie, het aantal nieuwe klanten en de gewenste Return on Investment.

#2 Strategie ontwikkeling

Er werd een strategie gepresenteerd op basis van drie pijlers: zoekmachine optimalisatie (SEO), Social Media en Content Marketing.

#3 Implementatie

De implementatiefase bestond o.a. uit de inrichting van Social Media accounts, de integratie met nieuwe marketingsoftware, de inzet van nieuwe/bestaande content, begeleiding, rapportage en optimalisatie. In deze fase werd intensief samengewerkt met een gespecialiseerd bureau zodat de tijdsinvestering van betrokken medewerkers beperkt bleef.