Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

5 Online Marketing Trends die we in 2017 minder zullen zien

In een nieuw jaar willen marketeers graag inspelen op de nieuwste trends. Maar het is ook belangrijk om te denken aan trends die op hun retour zijn. Want met sommige activiteiten kun je beter stoppen: jouw budget en jouw energie kun je maar één keer uitgeven.

Hieronder staan 5 Online Marketing Trend waarvan ik denk dat we die minder zullen zien:

#1 Stock foto’s

Stock foto’s worden volgens mij al gebruikt zolang het internet oud is. De meeste internetgebruikers herkennen een stockfoto diréct – en dat is nadelig in een tijd waarin authenticiteit belangrijk wordt gevonden. Onderzoek toont inmiddels aan dat gepersonaliseerde afbeeldingen en video’s beter presteren.

#2 Twitter

Twitter vond ik een fantastisch medium dat me jarenlang veel informatie, contacten en website bezoekers opleverde. Maar de laatste keer dat ik mijn persoonlijke Twitter account heb gebruikt? Dat is echt maanden geleden volgens mij.

Vanaf het begin worstelt Twitter met haar verdienmodel en een doorbraak lijkt er niet te komen. Vorig jaar zijn potentiële kopers afgehaakt en het platform weet nauwelijks enige groei te realiseren. Facebook, Snapchat, Instagram en Pinterest doen het gewoon een stuk beter.

#3 Nep reviews

In Nederland was het geen groots probleem, maar in de VS hadden platforms zoals Amazon echt veel last van nep reviews. Maar er wordt nu strenger opgetreden en mensen zijn nu veel moeilijker voor de gek te houden.

#4 Grote banners

Grote banners waren een tijdje ‘in’, maar marketeers concentreren zich nu meer op andere technieken zoals ‘native advertising’, dat de kans op leads met 53% vergroot.

#5 Popup advertenties

Veel mensen denken dat popups niet effectief zijn, omdat de meeste mensen ze erg irritant vinden. Maar marketeers weten wel beter: popups zijn goed voor je conversie. Helaas maakte Google vorig jaar bekend dat websites met irritante popups zouden worden gestraft met een lagere positie in Google. Voor mij ook reden om vinger aan de pols te houden en te beslissen of ik pop-ups dit jaar blijf gebruiken.

Credits: Goodfreephotos / schroederhund

Over Jos Veldwijk

Jos staat bekend als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en content marketing in business-to-business. Hij begeleidt ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door beter gebruik te maken van internet marketing.

Laat wat van je horen

*