Over Jos Veldwijk

(en het bijzondere Verhaal over VeldMerk)

Jos-32928Ik ben Jos Veldwijk, de eigenaar van VeldMerk en bekend geworden als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en online marketing in business-to-business. Ik help zelfstandig ondernemers en professionals in de zakelijke markt om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door gebruik te maken van internet marketing. Mijn dienstverlening is gebaseerd op nieuwe marketingtechnieken en oeroude inzichten uit de klantpsychologie.

Omdat ik na uitgebreid onderzoek overtuigd raakte van de kansen van sociale media voor B2B, ben ik in 2010 begonnen als zelfstandig ondernemer. Nu leer ik andere professionals in de zakelijke dienstverlening hoe ze internet marketing gebruiken om meer klanten en omzet te krijgen, zonder acquisitie.

Elke week geef ik nieuwe tips, tools en inspiratie aan duizenden professionals in de zakelijke markt.

Wil jij deze ook ontvangen? Meld je dan aan voor mijn persoonlijke nieuwsbrief:


——————————————————————————————————————————————————–

Het Verhaal over VeldMerk

Ik weet nog precies waarmee het begon. Ik werkte als productmanager bij een internationale energieproducent. En op dinsdag 22 januari 2008 kreeg ik een uitnodiging voor LinkedIn.

Die dag veranderde mijn kijk op marketing en sales. Ik werd gegrepen door de mogelijkheden van LinkedIn en spendeerde uren aan mijn eerste ontdekkingstocht. Ik besefte dat online trends, zoals de opkomst van sociale media, de traditionele marketing- en sales aanpak radicaal zou veranderen.

Dromen

Dit besef was zo sterk, dat ik zelfs over LinkedIn heb gedroomd. Dat heb ik eerst voor mezelf gehouden, want ik dacht dat anderen me voor gek zouden verklaren. Later trok ik de stoute schoenen aan en deelde mijn droom met een goede vriend. Die moedigde mij aan daar wat mee te doen en dat bevestigde een keuze die ik onbewust al had gemaakt.

Ik kreeg ‘honger naar meer’ en ging me verder verdiepen in kansen van sociale media voor B2B bedrijven. Dat bracht mij tot nieuwe inzichten en zakelijke toepassingen, vooral op het gebied van marketing, sales en service. Helaas was de organisatie waar ik werkte nog niet klaar voor nieuwe ontwikkelingen. Ik kon weinig doen met mijn enthousiasme en ideeën.

Durven

In 2010 kwam daar verandering in. Ik kreeg de kans om mijn eigen onderneming te starten en verdiepte mij verder in sociale media en online marketing. Ik verslond tientallen boeken, volgde seminars en las elke dag nieuwe blogs van experts en pioniers. En door er zelf mee aan de slag te gaan, maakte ik persoonlijk kennis met de kracht van nieuwe marketing.

Om meer overzicht te krijgen, schreef ik een online rapport over de kansen van Social Media voor B2B. Door mijn eigen onderzoek kreeg ik de overtuiging dat bedrijven hulp nodig hebben om in te spelen op dit soort ontwikkelingen. Vervolgens maakte ik een businessplan en maakte ik een afspraak bij de Kamer van Koophandel: VeldMerk was geboren.

Doen

Met de start van VeldMerk viel alles op zijn plek: mijn plezier in bloggen, het vinden van oplossingen voor commerciële vraagstukken, het in praktijk brengen van eigen inzichten en mijn drive om professionals te helpen op het gebied van social en online marketing.

Door mijn kennis te delen via blogs en sociale media, heb ik zonder marketingbudget en zonder acquisitie een onafhankelijk adviesbureau opgebouwd, met prachtige opdrachtgevers zoals:

 
Unifine Food & Bake Ingredients
Muntz All Active
Emerson Process Management
Hint ICT & Engineering
Knauf Nederland
Van Harberden Accountants & Belastingadviseurs
AC Restaurants
Wegener Media
Hemmink
Havep / Van Puijenbroek Textiel
Sensus (Royal Cosun)
Kamer van Koophandel
Colt Nederland
Vijverberg Juristen
KVA Credit Finance
Hillfresh International
Cito Benelux
Arbouw
Thorbecke Adviseurs
ZEO Webmarketing
Yanmar Europe
Huiskes Kokkeler Autogroep
Irmato Group Ingenieurs & Adviesbureau
Gierkink Machine Techniek
Dawn Foods Inc.
Vrielink Adviesgroep
Giroflex AG
Caldic
Mastermate
Positie1
Zoutewelle Accountants
54 events
Novaware
USP Marketing
Veiligheidsregio Twente
 

Daarmee heb ik TWEE DINGEN bereikt:

  1. ik bracht mijn eigen overtuiging en adviezen in praktijk (‘practice what you preach’)
  2. ik heb ontdekt hoe je kunt groeien zonder traditionele marketing- en verkoopmethodes

Doorgaan

In 2013 maakte ik plannen voor een volgende stap. Maar… het liep anders. Mijn vrouw kreeg kanker tijdens haar derde zwangerschap en we moesten te vroeg afscheid nemen van ons zoontje Sem. Mijn wereld stond op zijn kop en ik had al mijn tijd en energie nodig voor mijn vrouw en twee kinderen. Na de operatie, begrafenis en de chemotherapie dacht ik veel na over mijn persoonlijke missie, als mens en ondernemer. En ik moest deze vraag beantwoorden: Hoe kan ik in dit leven HET MEEST voor anderen betekenen?

Nu heb ik het verlangen om het verschil te maken met andere professionals. Niet IEDERE professional, maar dienstverleners met veel expertise en passie voor hun vak. Zelfstandig professionals die actief zijn in een zakelijke markt en zich 100% inzetten voor klanten.

  • Professionals die gemotiveerd zijn om te GROEIEN, zonder vast personeel;
  • Professionals die genieten van hun zelfstandigheid en ONAFHANKELIJKHEID;
  • Professionals die RECHTSTREEKS in contact willen komen met nieuwe opdrachtgevers;
  • Professionals die hun kwaliteiten inzetten om iets te VERANDEREN of te VERBETEREN;
  • Professionals die financieel GEWAARDEERD willen worden om hun expertise.

Herken je dat? Dan ga je mijn persoonlijke nieuwsbrief vast en zeker waarderen. Daarin geef ik elke week praktische tips, tools en inspiratie voor professionals zoals jij. Je kunt je hier aanmelden:


——————————————————————————————————————————————————–

Hoe krijg je meer bekendheid, klanten en omzet – zonder acquisitie?

Ik geloof dat zelfstandig dienstverleners twee dingen nodig hebben: een klantobsessie en een online strategie.

Met klantobsessie bedoel ik een gezonde, sterke drive om in te spelen op de behoefte en het gedrag van klanten die jij graag wilt. Ik heb namelijk ervaren dat als je in de huid kruipt van je ideale klant, ze bijna vanzelf naar je toekomen. Je trekt ze aan als een magneet, waardoor je acquisitie niet nodig hebt. Dit klinkt misschien wat raar, maar ik heb ontdekt dat het echt zo werkt. En ik leer je graag hoe jij dit ook kunt doen.

Daarnaast heb je een slimme online strategie nodig. In de eerste plaats om AANDACHT te krijgen, want zonder aandacht krijg je geen klanten. In de tweede plaats om jezelf de onderscheiden van de rest, zodat nieuwe klanten een VOORKEUR voor je krijgen. In de derde plaats om CONTACT te maken, zodat klanten je leren kennen en meer vertrouwen krijgen. En tenslotte om meer OMZET te krijgen, zodat je kunt genieten van een goed inkomen, zonder dat je veel vrijheid moet inleveren.

Het is mijn persoonlijke missie om je hierbij te helpen.Jos-32925

Spreekt je dit aan? Dan nodig ik je uit om kennis te maken, want ik ben erg benieuwd naar JOUW verhaal. Mijn bezoekadres en contactgegevens vind je op deze pagina.

Je kunt je ook aanmelden voor mijn persoonlijke nieuwsbrief. Daarin geef ik elke week praktische tips, tools en inspiratie om meer klanten te krijgen – zonder acquisitie.

Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan (alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld):


——————————————————————————————————————————————————–