Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

Social Media Kanalen en Toepassingen in B2B [Infographic]

Veel mensen stellen mij de vraag welke Social Media kanalen ze moeten gebruiken en waarvoor. Daarom heb ik deze in kaart gebracht in een beknopt overzicht. Maar waar hebben we het eigenlijk over? Social Media worden vaak verward met sociale netwerken. Om hierin duidelijkheid te scheppen, hanteer ik zelf de volgende definitie van Social Media: alle internet toepassingen waarmee gebruikers kennis, ervaringen en informatie met elkaar uitwisselen. Dat maakt de term tot een container begrip met verschillende categorieën, zoals Microblogging, Social Bookmarking en Weblogs.

Het spectrum gaat dus veel verder dan bekende kanalen zoals Linkedin en Twitter. Hieronder staat een Infographic met verschillende Social Media kanalen en toepassingen voor de zakelijke markt. De informatie is ontleend aan mijn rapport over de Kansen van Social Media voor B2B. Met speciale dank aan de grafische ontwerpers van Kwiek ontwerp.

Social Media Kanalen en Toepassingen in B2B

Social Media Kanalen en Toepassingen

U kunt deze Infographic ook downloaden. Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Deel hieronder uw reactie met anderen!

Over Jos Veldwijk

Jos Veldwijk helpt bedrijven in B2B met het bereiken van strategische en commerciële resultaten. Jos is oprichter van VeldMerk, een advies- en projectbureau gespecialiseerd in digitale strategie voor bedrijven in de zakelijke markt.

  • Raymond van Toor

    Hallo Jos,

    Bedankt voor je heldere uiteenzetting in zowel je infographic als in je rapport.
    Lees je onderzoeken en tips altijd met veel plezier!

    Groet,
    Raymond

  • http://www.veldmerk.nl Jos Veldwijk

    Graag gedaan, Raymond. Suggesties voor nieuwe artikelen zijn trouwens altijd welkom.

  • http://www.twitter.com/gjiz Gea

    Ik deel het compliment van Jos.
    Gr. Gea

  • http://www.veldmerk.nl Jos Veldwijk

    Waarvan akte!

  • Daniel

    Dag Jos,

    Ten allereerst wil ik je erg bedanken voor dit heldere rapport.
    Jou onderzoeken en artikels zijn een plezier om te lezen, en natuurlijk een berg aan informatie.
    Ik zie er naar uit in de toekomst nog meer artikels te lezen.

    Met vriendelijke groet,

    Daniel

  • http://www.veldmerk.nl Jos Veldwijk

    @Daniel bedankt voor je reactie en het compliment. Ik heb er plezier in dus hopelijk zul je nog veel vaker goede artikelen van me lezen. Suggesties zijn trouwens altijd welkom!

  • Carla Hoge

    Hoi Jos,
    grafisch mooi, beknopt en dus handig! Dank.
    Groet,
    Carla

  • http://www.veldmerk.nl Jos Veldwijk

    Graag gedaan. Bedankt voor je reactie en het compliment!

  • Pingback: Social media: 8 klassieke fouten (via @veldmerk) | Anneke's blog