Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

[Infographic] Wat je moet weten over Visuele Content Marketing

visuele content marketing

Wil je meer klanten via online marketing? Dan moet je je stinkende best doen. Niet alleen om aandacht te krijgen, maar ook om die aandacht vast te houden.

Daarom zijn veel bedrijven bezig met Content Marketing: het publiceren, verzamelen en promoten van content om (nieuwe) klanten te bereiken. Wil je daarmee succesvol zijn, dan is visuele content belangrijker dan ooit.

Toch doen de meeste bedrijven veel te weinig met visuele content. En misschien heb jij ook zo je vraagtekens. Daarom heeft Ad van Os – visueel ontwerper bij Pixelray – een nieuwe Infographic gemaakt met de belangrijkste Cijfers & Trends over Visuele Content Marketing.

Waarom is Visuele Content Marketing zo belangrijk?

Als je informatie deelt, dan wil je dat de juiste mensen het zien én onthouden.

Toch?

Dan is het belangrijk om te weten dat ons brein visuele informatie veel sneller verwerkt dan tekst. En daar moet je rekening mee houden. Vooral omdat blijkt dat iedereen wordt geconfronteerd met een stortvloed aan informatie:

  • We krijgen steeds méér informatie: 5x zoveel vergeleken met 1986
  • We lezen gemiddeld 100.500 woorden per dag (naast ons werk)
  • Gemiddeld lezen website bezoekers slechts 28% van de woorden

In de Infographic van Ad vind je nog veel meer argumenten:

Visuele Content Marketing: Cijfers & Trends


Visuele Content Marketing Cijfers Trends


De belangrijkste feiten over Visuele Content Marketing op een rij:
  • Afbeeldingen in kleur vergroten de aandacht van lezers met 82%
  • Marketeers vinden Visuele Content 2 tot 10x effectiever dan tekst
  • Mensen onthouden informatie beter als er een afbeelding bij staat
  • Instructies worden beter uitgevoerd door een combinatie van tekst en illustraties
  • Infographics worden 3x vaker op sociale media gedeeld
  • Artikelen met een afbeelding per 75-100 woorden worden 2x zoveel gedeeld
  • Visuele content wordt 40x vaker op sociale media gedeeld
  • Tweets met een afbeelding krijgen 150% meer retweets
  • Facebook posts mét afbeeldingen zorgen voor 230% meer (re)acties
  • Infographics zijn de snelst groeiende vorm van content in B2B communicatie
  • Content met relevante afbeeldingen wordt 94% vaker bekeken
  • Het woord “video” in de onderwerp vergroot de CTR in email nieuwsbrieven met 65%
  • 65% van de marketeers vindt tijdgebrek de grootste drempel voor visuele marketing
  • In 2018 bestaat 79% alle internet verkeer uit video
  • In 2018 is 84% van alle communicatie visueel

En betekent dit het einde van tekst?

Visuele Content Marketing is belangrijker dan ooit. Toch geloof ik dat goede teksten onmisbaar zijn. Nu, volgend jaar en in 2030. Want plaatjes zeggen misschien meer dan duizend woorden – zonder de juiste woorden wordt de boodschap gemist.

Infographic door Pixelray

Afbeelding: YouTube

Over Jos Veldwijk

Jos staat bekend als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en content marketing in business-to-business. Hij begeleidt ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door beter gebruik te maken van internet marketing.