Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

De belangrijkste reden waarom mensen jouw blogs (niet) lezen

zakelijk bloggen: waarom mensen blogs lezen 1

Als je blogt, dan wil je dat mensen jouw blog artikelen ook zullen lezen. Logisch… je ziel en zaligheid ligt erin. En het kost je véél tijd. Schrijven, (her)schrijven en laten lezen. Nog eens herschrijven. Bronnen checken en vermelden. De juiste ‘visuals’ zoeken of (laten) maken. Misschien zelfs aan de slag met SEO – optimaliseren voor Google. En voor je het beseft, ben je twee uur verder. Of twaalf.

Tell me about it

Als je daarnaast beseft dat er elke dag (!) zo’n  2 miljoen artikelen worden gepost… dan kan de moed je vooraf in de schoenen zinken: WAAROM doe ik dit eigenlijk? Waarom zou iemand MIJN artikel lezen?

Het maakt dan ook niet uit in welke branche je actief bent.  Want online heb je overal concurrentie. En niet zomaar ‘concurrentie’ – maar concurrentie om aandacht. Aandacht van mensen met wie je in contact wilt komen.

Dus als je een blog artikel publiceert, moet je ervoor zorgen dat deze de aandacht krijgt die het verdient. En daarover gaat onderstaande Infographic van WhoIsHostingThis.com:

Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw blogs lezen?

Misschien heb je hier nog nooit bij stilgestaan. Maar de titel is de belangrijkste reden waarom mensen jouw blog lezen (of juist niet). Dus zonder een goede titel zal NIEMAND je blog lezen (behalve je partner, een paar collega’s of een groepje vrienden-voor-het-leven).

Je kunt dit voorkomen met een titel die veel aandacht trekt. Bijvoorbeeld door…

  • persoonlijk te zijn
  • een vraag te stellen
  • of iets te beloven

Wil je meer tips, zodat jouw blogs ook gelézen worden? Bekijk dan deze Infographic:

zakelijk bloggen: waarom mensen blogs lezen

Over Jos Veldwijk

Jos staat bekend als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en content marketing in business-to-business. Hij begeleidt ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door beter gebruik te maken van internet marketing.