Afspraak maken? Bel Jos Veldwijk: +31 (0)6 18283865 of stuur een e-mail.

Zakelijk Twitteren: De kracht van de Hashtag [Infographic]

Nederlanders behoren tot de meest actieve Twitteraars ter wereld. Veel ondernemers, marketeers, journalisten en communicatie professionals maken er dagelijks gebruik van. Maar zakelijk twitteren vindt niet iedereen gemakkelijk. Ik spreek regelmatig mensen die rondlopen met hele praktische vragen. Bijvoorbeeld over het gebruik van de Hashtag (#). Wat is een hashtag eigenlijk? Waarom wordt die gebruikt en wat is het effect? Onderstaande Infographic geeft antwoord op deze vragen:

Zakelijk Twitteren

Enkele tips voor het gebruik van de hashtag:

  • Gebruik bekende woorden binnen uw branche of sector
  • Gebruik de merknaam van bekende producten of diensten
  • Promoot de hashtag tijdens events zoals presentaties en seminars
  • Hoe korter, hoe beter; een Twitter bericht kan maximaal 140 tekens bevatten
  • Kijk eerst of de hashtag al bestaat (search.twitter.com) en bepaal dan of het zinvol is
  • Heb geduld en een lange adem als u een nieuwe (onbekende) hashtag wilt introduceren
  • Wees realistisch; de kans is op een ‘trending topic’ is erg klein
  • Monitor conversaties met dezelfde hashtag

Lees meer over zakelijk twitteren:

Credits: Social Caffeine

Over Jos Veldwijk

Jos staat bekend als pionier, blogger, consultant, trainer en spreker op het gebied van sociale media en content marketing in business-to-business. Hij begeleidt ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening om hun expertise te vertalen naar meer bekendheid, klanten en omzet door beter gebruik te maken van internet marketing.

Reacties

  1. Interessant artikel. Ik heb heel lang niet geweten wat nu eigenlijk de functie van de hashtag was. Ken je trouwens http://www.avantisocialmedia.nl? Zij twitteren voor bedrijven. Ook interessant.

    groet Carine