• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Social Media / 12 gratis Twitter Tools voor B2B Social Media Marketing

12 gratis Twitter Tools voor B2B Social Media Marketing

B2B Social Media MarketingNa Linkedin is Twitter een populair Social Media kanaal in B2B Social Media Marketing. Met specifieke tools beschikken gebruikers over meer relevante informatie en wordt de inzet van Twitter effectiever. Maar er zijn zoveel Twitter tools beschikbaar, dat het moeilijk is om door de bomen het bos nog te zien. Daarom zijn in dit artikel enkele nuttige én gratis tools voor u op een rij gezet.

#1 Twittergids (Tweepguide)

Twittergids is een soort gouden gids om op Twitter personen en organisaties te vinden die zijn ingedeeld in categorieën zoals Regio, Politiek, ICT, Marketing, Diensten, Overheid en Onderwijs. Website: www.twittergids.nl

#2 Tweetchat

Deze tool biedt u de mogelijkheid om een chat gesprek via Twitter te volgen. Tweetchat voegt automatisch de hashtag (#) toe aan berichten die u hiervoor opstelt. Website: www.tweetchat.com

#3 Backtweets

De zoekmachine van Twitter zelf kent zo haar beperkingen. Zo kan het geen berichten vinden die linken naar een webpagina, tenzij het specifieke zoek termen bevat. Backtweets lost dat probleem op. Geef een URL op en de tool laat zien wie er vanuit Twitter naar deze webpagina verwijzen. Website: www.backtweets.com

#3 TweetStats

Deze tool geeft statistische informatie zoals het aantal berichten per maand en het aantal ReTweets. TweetStats geeft inzicht in uw eigen Twitter gedrag, want het laat zien op welke momenten u berichten stuurt en welke woorden of hashtags u het meest gebruikt. Website: www.tweetstats.com

#4 Tweetreach

Tweetreach geeft inzicht in het bereik van Twitter berichten. Gebruik hiervoor een URL, trefwoorden of hashtag (#) en bekijk wie uw berichten heeft doorgestuurd en wat de totale exposure is geweest. Website: www.tweetreach.com

#5 Twitterfeed

Met deze tool heeft u de mogelijkheid om via Twitter automatisch nieuwe RSS berichten te versturen. Vul de URL in van de RSS feed die u gebruikt en het verstuurt een bericht zodra een artikel of blog wordt gepubliceerd. Website: www.twitterfeed.com

#6 Twazzup

Twazzup geeft real-time zoekresultaten op Twitter. De resultaten laten niet alleen berichten zien, maar ook afbeeldingen, nieuws en links. U kunt zoeken op personen, producten, diensten, trefwoorden uit uw branche en natuurlijk op informatie over concurrenten. Website: www.twazzup.com

#7 Birdherd

‘Twitter made easy for groups and teams’ is de pay-off van deze tool – en dat zegt eigenlijk voldoende. Met Birdherd kunnen meerdere personen gebruik maken van één Twitter account. De tool laat u bepalen wie toestemming heeft om berichten te plaatsen. Website: www.birdherd.com

#8 Twtpoll

Nodig uw doelgroep uit om met u in gesprek te gaan en gebruik deze tool. Stel vragen en krijg online feedback. Website: www.twtpoll.com

#9 GroupTweet

Twitter zelf geeft u de mogelijkheid om (privé) Direct Messages te versturen, maar het is niet mogelijk om dit naar meer dan één persoon per keer te doen. Met GroupTweet kan dan wel. Website: www.grouptweet.com

#10 Tweetbeep

Met Tweetbeep ontvangt u elk uur Twitter Alerts per e-mail. Hiermee blijft u op de hoogte wat er op Twitter wordt gezegd over uw onderneming, produucten, diensten, concurrenten of welk ander onderwerp dan ook. Deze tool is zeer geschikt voor concurrentie analyse en online reputatiemanagement. Website: www.tweetbeep.com

#11: Whentotweet

Deze tool analyseert voor u het meest geschikte moment om via Twitter met uw doelgroep te communiceren. Heeft u veel volgers? Dan kan het een paar minuten duren voordat de analyse is afgerond, maar het resultaat mag er zijn. Website: www.whentotweet.com

#12: Twittercounter

Twitter beschikt over een eigen tool om inzicht te krijgen in de ontwikkeling van het aantal volgers, het aantal berichten dat u dagelijks stuurt en meer nuttige informatie. Via de Profile Checker kunt u bepalen hoe volledig uw account is en waar quick wins mogelijk zijn. Interessant is ook de mogelijkheid om een eigen Twitter account te vergelijken met anderen zoals concurrenten. Website: www.twittercounter.com

Twitter is een instrument om uw (online) doelstellingen te bereiken. Wilt aan de slag met Social Media Marketing? Ontwikkel dan een strategie, zodat u de kans op succes vergroot en de belangrijkste valkuilen voorkomt. Neem contact op voor meer informatie.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. Annemiekevan Herk says

    30 maart 2011 at 08:21

    Hi Jos,

    Wat een handige lijst, dank je wel! Tweetbeep kende ik nog niet en ga ik zeker uitproberen. Ik heb nog wel een paar aanvullingen voor de lijst: ik vind Tweetdeck erg handig om makkelijk vanuit verschillende accounts te kunnen tweeten en tweets te schedulen. ManageFlitter is handig om inactieve followers te ontdekken en te “ontvolgen”. En Tweetbig is handig om goede potentiele nieuwe volgers te vinden. Ben benieuwd of er meer mensen zijn met Twitter favorieten!

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      30 maart 2011 at 09:10

      Dag Annemieke

      Bedankt voor je reactie en suggesties. Tweetdeck gebruik ik zelf ook en vind ik meer een management tool. ManageFilter en Tweetbig kende ik nog niet, lijkt me interessant om eens te proberen.

      Beantwoorden
  2. Erwin van Ginkel | Sowmedia says

    18 april 2011 at 13:15

    Een tweetal applicaties die niet in dit lijstje mogen ontbreken zijn Tweetdeck en Hootsuite. Daarmee kan je makkelijk je Twitteraccounts beheren. En tegelijk andere sociale media profielen zoals Linkedin en Facebook.

    Beantwoorden
  3. Jos Veldwijk says

    18 april 2011 at 18:04

    Dag Erwin, bedankt voor je reactie. Misschien zijn er inderdaad mensen die management tools zoals Tweetdeck/Hootsuite nog niet kennen, maar ik neem aan dat de meeste marketeers deze tools al gebruiken.

    Beantwoorden
  4. Gert van Vliet says

    26 april 2011 at 16:23

    Dag Jos,

    Leuke lijst, maar waarom valt dit voor jou in de categorie B2B?
    Veel van de initiatieven zijn in mijn ogen net zo goed of zelfs meer B2C.

    Groet,
    Gert

    Beantwoorden
  5. Jos Veldwijk says

    26 april 2011 at 21:19

    Dag Gert, bedankt voor je reactie en het compliment. Bovenstaande tools zijn inderdaad ook in B2C te gebruiken. Om aan te geven dat Twitter ook een zakelijke tool kan zijn voor de zakelijke markt, heb ik B2B expliciet in de titel verwerkt. Welke tools komen beter tot hun recht in de consumenten markt, volgens jou?

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer