• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Social Media / 3 Social Media Tips voor een B2B Marketingplan

3 Social Media Tips voor een B2B Marketingplan

B2B MarketingplanDe meeste marketeers weten dat Social Media geïntegreerd moet worden binnen een marketingstrategie. De inzet van Social Media gaat hier verder dan een enkele campagne om bijvoorbeeld de naamsbekendheid te vergroten. Maar welke mogelijkheden zijn er? In dit artikel staan drie Social Media tips voor een  B2B Marketingplan.

#1 Maak de website geschikt voor Social Media

Een zakelijke website is de centrale plek waar klanten en prospects meer informatie willen vinden. Via Social Media kanalen worden mensen naar de website getrokken – bijvoorbeeld om documentatie te downloaden of de contactgegevens van een accountmanager te vinden. Uiteraard moet de website een marketingcampagne ondersteunen. Bijvoorbeeld door een landingspagina met een specifiek aanbod voor de doelgroep. Door uw website geschikt te maken voor Social Media, biedt u bezoekers de mogelijkheid om informatie te delen met anderen. Hierdoor verspreid uw content zich binnen de netwerken van de bezoekers.

#2 Combineer Social Media met E-mail Marketing

E-mail Marketing is nog steeds effectief en vaak onderdeel van een grotere marketing campagne. E-mail nieuwsbrieven kunnen makkelijk gecombineerd worden met Social Media. Bijvoorbeeld door ‘share’ buttons en profielen toe te voegen. Maar er zijn meer mogelijkheden. Zo kunt u op Facebook een aanmeld formulier voor de nieuwsbrief plaatsen. Of u vermeld Social Media profielen op de bevestiging mails. En de meeste E-mail Service Providers bieden inmiddels oplossingen met nieuwe mogelijkheden voor Social Media. Lees ook: 7 tips om Social Media en E-mail Marketing te integreren.

#3 Ondersteun traditionele kanalen met Social Media

Een deel van de bedrijven in B2B gebruikt vooral traditionele kanalen om leads te genereren. Het is mogelijk dat dit nog steeds effectief is voor uw onderneming en dat de kosten per lead lager zijn dan bij andere kanalen. In dat geval is het niet verstandig om de bestaande marketing radicaal te veranderen. Als u daar echter niet zeker van bent, kunt u de effectiviteit van oude en nieuwe marketing vormen vergelijken. Misschien is het tijd om Social Media te integreren binnen uw bestaande marketingmix. Denk voor de ondersteuning van advertenties aan een blog met achtergrond informatie over een nieuw product of dienst. Of plaats foto’s van de campagne op een zakelijke Facebook pagina. Of publiceer een video waarin de Product Manager meer uitleg geeft over de ontwikkeling, uitdagingen en het eindresultaat.

Op welke manieren gaat u Social Media integreren in uw B2B Marketingplan?

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer