De onderzoeksbureaus Morgan Stanley en Netlash hebben in 2010 diverse internet trends in kaart gebracht. Uit beide onderzoeken heb ik vier relevante ontwikkelingen gedestilleerd. Deze Social Media Trends voor B2B hebben veel impact op de zakelijke markt.
4 Social Media Trends voor B2B
Trend #1: Mobiel internet wordt mainstream
Mobiel internet (vooral Apple met Iphone en iTouch) wordt in de toekomst veel meer gebruikt dan desktop internet. Eind 2013 wordt er meer gebruik gemaakt van internet via mobiele applicaties dan via een traditionele desktop.
Trend #2: E-mail wordt vervangen door Social Media
Sinds september 2009 is het aantal gebruikers van sociale netwerken groter dan dat van e-mail en deze trend zal zich verder doorzetten. Verder is de tijdsbesteding aan sociale netwerken sinds november 2007 groter dan dat van e-mail en ook dit verschil neemt toe.
Trend #3: Nieuwe uitdagingen
Sommige experts betogen dat de ontwikkelingen nieuwe uitdagingen met zich mee brengt. Het is niet ondenkbaar dat er vermoeidheid zal ontstaan bij het gebruik van Social Media: het aanbod van informatie en platforms is enorm en neemt dagelijks verder toe. Daarnaast zijn er bedenkingen ten aanzien van veiligheid en privacy.
Trend #4: Focus op Return on Investment (ROI) en Conversie
Bedrijven verwachten steeds meer keiharde ROI bij het gebruik van Social Media. Een website moet duidelijk rendement opleveren bijvoorbeeld door Sales en het genereren van kwalitatieve leads. Conversie wordt nog belangrijker.
Wil je weten hoe ik je kan helpen, of heb je een andere vraag? Neem dan contact op.
Geef een reactie