• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Social Media / 7 tips om Social Media en E-mail Marketing te integreren

7 tips om Social Media en E-mail Marketing te integreren

Social Media Marketing is – mits goed toegepast – een effectieve manier om bij te dragen aan een beter bedrijfsresultaat. Dit laat echter onverlet dat e-mail marketing nog steeds een waardevol instrument is. Zo blijkt uit onderzoek dat Marketing Managers e-mail marketing zeer effectief vinden.

Er zijn minimaal twee redenen om Social Media en E-mail Marketing te integreren:

  1. Heavy users van Social Media spenderen meer tijd aan e-mail nieuwsbrieven (onderzoek Nielsen)
  2. De integratie vergroot de Click Through Rate (CTR) aanzienlijk

Een groot voordeel van Social Media is de mogelijkheid van directe interactie met de doelgroep. Nu heeft GetResponse een onderzoek uitgevoerd naar de integratie van Social Media en E-mail.  Daaruit blijkt dat click through rates (CTR) met maar liefst 30% zijn toegenomen.

Dit zijn 7 manieren om Social Media en E-mail Marketing te integreren:

1. Plaats volg-mij buttons, bijvoorbeeld naar een Linkedin Groep

2. Voeg links toe naar Social Media kanalen zoals Facebook

3. Verstuur e-mail nieuwsbrieven met een samenvatting van een nieuwe blog posts

4. Plaats aanmeld formulieren voor de nieuwsbrief op Social Media kanalen zoals Facebook

5. Gebruik een kolom in de nieuwsbrief voor de vermelding van Social Media profielen

6. Plaats in een bevestiging mail links naar Social Media kanalen

7. Voeg Social Media share-buttons toe aan e-mail nieuwsbrieven

Dit zijn enkele opties die u kunt gebruiken. In de praktijk zult u verschillende manieren moeten proberen om uw online marketing strategie te optimaliseren.

Heeft u Social Media in uw E-mail Marketing geïntegreerd?

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. Bart says

    29 juni 2011 at 08:24

    Je kunt ook dynamische contentblokken in e-mailingen plaatsen, zodat bijvoorbeeld de laatste tweets daar in verschijnen .Verstuur je op woensdag, dan heeft een opener op donderdag andere tweets in zijn mailing dan een opener op zaterdag.

    Beantwoorden
  2. Jos Veldwijk says

    29 juni 2011 at 09:08

    Dag Bart, bedankt voor je reactie en aanvulling. En meer tips zijn natuurlijk van harte welkom!

    Beantwoorden
  3. Else Boutkan says

    1 juli 2011 at 10:40

    Beste Jos,

    Dank voor je interessante artikel.
    Ik heb toevallig gisteren voor het eerst een nieuwsbrief verzonden met daarin doorstuur opties (Twitter, linkedin, facebook, mail).
    De nieuwsbrief was dit keer nogal lang en de icoontjes stonden helemaal onderaan. Ik vraag me nu af wat de beste plaats is voor de icoontjes. Heb jij daar ervaring mee?

    Else Boutkan

    Beantwoorden
  4. Jos Veldwijk says

    1 juli 2011 at 11:42

    Dag Else,

    Ik zou de icoontjes naar eigen Social Media profielen bovenaan in je nieuwsbrief zetten. Links, rechts of in de header maakt denk ik weinig uit. Maar intuïtief zou ik ze aan de rechterkant plaatsen omdat de meeste mensen rechtshandig zijn.

    Verder zou ik per item een share-button toevoegen, maar dit is afhankelijk van inhoud en opzet.

    Succes! Groet Jos

    Beantwoorden
  5. Lucas Degen says

    29 september 2011 at 13:22

    Dit snap ik, maar hoe zit het met het technische verhaal. Facebook, Twitter en Linkedin koppelen aan e-mail marketing HTML. twitter lukt, facebook deels maar Linkedin lijkt lastig voor het inschieten van content.

    Beantwoorden
  6. Jos Veldwijk says

    29 september 2011 at 15:27

    Dag Lucas, bedankt voor je reactie. Ik weet niet of ik je vraag/opmerking helemaal begrijp. Misschien geeft deze video van Mailchimp je inzicht in de mogelijkheden http://blip.tv/mailchimp/mailchimp-s-social-pro-add-on-3878881

    Neem gerust even contact op als je iets anders bedoelde. Maar ik ben geen HTML expert en met technische details kan ik je niet verder helpen.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer