B2B Content Marketing is een bekend fenomeen in de V.S. Tegelijkertijd wordt er in Nederland maar mondjesmaat vooruitgang geboekt. Natuurlijk, B2B Marketeers ervaren behoorlijke uitdagingen. Maar gezien de voordelen van Content Marketing is het merkwaardig dat we daar in Nederland nog zo weinig mee doen.
Content Marketing speelt een essentiële rol in online B2B Marketing. Volgens onderstaande Infographic wordt gemiddeld 26% van het marketing budget gespendeerd aan Content Marketing. Zowel grote als kleine bedrijven maken er gebruik van. Het enige grote verschil zit in de hoeveelheid toegepaste tactieken.
Toekomst van B2B Content Marketing
Maar liefst 51% van de Marketeers is van plan om meer te investeren in B2B Content Marketing. Daarbij wil 45% de creatie van content in eigen beheer houden. 52% kiest ervoor om dit uit te besteden aan anderen.
Ik verwacht dat de ontwikkeling van B2B Content Marketing de komende jaren verder doorzet, ook in Nederland. De vraag is alleen: welke impact heeft deze stortvloed aan content op het web? Wat denkt u: wordt de aangeboden content steeds specifieker, persoonlijker en kostbaarder? Ik ben benieuwd naar uw reactie!
Lees meer over B2B Content Marketing:
- Draagvlak voor een Content Marketing strategie
- Scoren in Google: Content Marketing en SEO
- 5 Tips voor effectieve B2B Content Marketing
- Van Content Marketing strategie naar Conversie
- B2B Content Marketing biedt nieuwe kansen
- Content Marketing in B2B: Cijfers en Trends
Wil je weten hoe ik je kan helpen, of heb je een andere vraag? Neem even contact op.
Geef een reactie