Social Media wordt vaak geassocieerd met B2C Marketing. Daardoor kan het beeld ontstaan dat Social Media niet geschikt is voor B2B. Maar het rapport Social Media Marketing Industry laat zien dat juist B2B Marketing professionals goede resultaten bereiken.
Op diverse terreinen bereiken ze zelfs meer dan hun collega’s in B2C. Zo zegt 60% van de B2B Marketeers dat zoekmachine resultaten zijn verbeterd dankzij Social Media Marketing. Hieronder staat een interessante Infographic over het gebruik van Social Media door B2B Marketeers:
Lees meer over dit onderwerp:
- B2B Marketing Managers zien ROI van Social Media strategie
- Social Media in de zakelijke dienstverlening [Onderzoek]
- Marketing Managers zien meer rendement dankzij Social Media
- Social Media Marketing: Cijfers en Trends
Wil je weten hoe ik je kan helpen, of heb je een andere vraag? Neem even contact op.
Erg herkenbaar bij MCB (metaalhandel), vooral het veel grotere belang van LinkedIn. Daar zitten voor ons ook veel volgers. Maar procentueel (we hebben het onderzocht) zijn de inkopers bij onze klanten nog niet erg actief op social media. Ze zoeken wel op Google, en daarom gaan we vol inzetten op Inbound Marketing:
http://metaalmarketing.wordpress.com/2012/04/16/inbound-marketing-google-is-uw-nieuwe-visitekaartje/
Bedankt voor je reactie. Ik merk zelf dat er weinig/geen onderzoek wordt gedaan naar het (online) media gebruik van bijvoorbeeld inkopers. Terwijl het wel prettig is om te weten waar die zoal zit en wat er wel/niet gebeurd. En Google blijft belangrijk: zoekmachines zijn nog steeds het meest gebruikte instrument om relevante content te vinden. Met SEO kom je dan al een heel eind.