• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Social Media / B2B Marketeers succesvol met Social Media [Infographic]

B2B Marketeers succesvol met Social Media [Infographic]

Social Media wordt vaak geassocieerd met B2C Marketing. Daardoor kan het beeld ontstaan dat Social Media niet geschikt is voor B2B. Maar het rapport Social Media Marketing Industry laat zien dat juist B2B Marketing professionals goede resultaten bereiken.

Op diverse terreinen bereiken ze zelfs meer dan hun collega’s in B2C. Zo zegt 60% van de B2B Marketeers dat zoekmachine resultaten zijn verbeterd dankzij Social Media Marketing. Hieronder staat een interessante Infographic over het gebruik van Social Media door B2B Marketeers:

B2B Marketeers bereiken Resultaten met Social Media

Lees meer over dit onderwerp:

  • B2B Marketing Managers zien ROI van Social Media strategie
  • Social Media in de zakelijke dienstverlening [Onderzoek] 
  • Marketing Managers zien meer rendement dankzij Social Media
  • Social Media Marketing: Cijfers en Trends

Wil je weten hoe ik je kan helpen, of heb je een andere vraag? Neem even contact op.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. Edwin Vlems says

    11 juni 2012 at 15:06

    Erg herkenbaar bij MCB (metaalhandel), vooral het veel grotere belang van LinkedIn. Daar zitten voor ons ook veel volgers. Maar procentueel (we hebben het onderzocht) zijn de inkopers bij onze klanten nog niet erg actief op social media. Ze zoeken wel op Google, en daarom gaan we vol inzetten op Inbound Marketing:
    http://metaalmarketing.wordpress.com/2012/04/16/inbound-marketing-google-is-uw-nieuwe-visitekaartje/

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      11 juni 2012 at 15:25

      Bedankt voor je reactie. Ik merk zelf dat er weinig/geen onderzoek wordt gedaan naar het (online) media gebruik van bijvoorbeeld inkopers. Terwijl het wel prettig is om te weten waar die zoal zit en wat er wel/niet gebeurd. En Google blijft belangrijk: zoekmachines zijn nog steeds het meest gebruikte instrument om relevante content te vinden. Met SEO kom je dan al een heel eind.

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer