• Skip to content
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk | B2B Marketing en Strategie

Marketing Manager B2B, Marketingstrategie, Content Marketing, Digital Marketing

  • Home
  • ➾ Marketing Tools
  • Boeken
  • Blog
  • Contact
Je bent nu hier: Home / Content Marketing / B2B Social Media Marketing: Content biedt nieuwe kansen

B2B Social Media Marketing: Content biedt nieuwe kansen

Wereldwijd gezien delen we elke dag 27 miljoen keer content met anderen.  En dat aantal neemt steeds verder toe. Maar welk type content delen we eigenlijk? En welke rol speelt Social Media hierin? Uit onderzoek van  Aol en Nielsen blijkt dat Content nieuwe kansen biedt voor B2B Social Media Marketing. In dit artikel geef ik u een samenvatting van de resultaten:

Algemene inzichten over de verspreiding van Content

  • Mensen spenderen online meer dan 50% van hun tijd aan Content
  • 23% van het Social Media verkeer bevat links naar Content
  • 60% van branche specifieke conversaties bevat een product of merknaam
  • Het delen van content via Social Media kanalen neemt verder toe
  • Iedereen deelt content, maar vooral in de leeftijdscategorie 35 jaar en ouder
  • Het delen van content vindt plaats in alle digitale kanalen
  • Mensen delen content vooral met vrienden en familie
  • Betrouwbaarheid en waardevolle informatie spelen een belangrijke rol

Kansen van Content Marketing per branche

  • Interactie vindt vooral plaats buiten de reguliere websites van bedrijven, merken en producten
  • Automotive branche: 25% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 66% bevat merken
  • Technologie branche: 20% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 86% bevat merken
  • Finance branche: 15% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 58% bevat merken
  • Entertainment branche:  27% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 61% bevat merken

Wat betekent dit voor B2B Social Media Marketing?

  • Content is de ‘brandstof’ voor interacties via Social Media
  • Content Marketing via E-mail en Social Media (vooral Twitter) zijn de belangrijkste kanalen
  • Gebruik Social Media Monitoring Tools om uit te zoeken waar uw doelgroep actief is
  • Vergroot uw betrouwbaarheid: wees consistent en onafhankelijk
  • Publiceer waardevolle content: stel het belang van uw doelgroep centraal
  • Overweeg de inzet van Behavioural Targetting voor Branding doeleinden

Ik ben benieuwd naar uw reactie. Gebruikt u Content Marketing en wat zijn uw ervaringen?

Waarschijnlijk vind je dit ook interessant:
  • Top 5 uitdagingen voor B2B Content Marketing [Infographic]
  • Hoog scoren in Google: Content Marketing en SEO [Infographic]
  • Social Media gebruik door inkopers in Nederland [Onderzoek]

Deel dit artikel via:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Google+ te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
Freelancer gezocht? Kom gratis in contact met duizenden freelancers

About Jos Veldwijk

Als ervaren marketeer wordt ik vooral enthousiast van digital marketing, strategie en innovatie. In mijn blog deel ik mijn kennis, ervaring en visie met ondernemers, marketeers en managers. Daarnaast ben ik als bestuurslid betrokken bij Launchlab, startup community in Zwolle.

Reader Interactions

Primary Sidebar

Over Jos Veldwijk

Als ervaren marketeer wordt ik vooral enthousiast van digital marketing, strategie en innovatie. In mijn blog deel ik mijn kennis, ervaring en visie met ondernemers, marketeers en managers. Daarnaast ben ik als bestuurslid betrokken bij Launchlab, startup community in Zwolle.

B2B Social Media Cases

Blog topics:

Elke maand nieuwe inspiratie?

Contactgegevens

Hanzeplein 11-17, 8017 JD, Zwolle

Telefoon: +31 6 18 28 38 65

  • Email
  • LinkedIn
  • Twitter
Freelancer gezocht? Kom gratis in contact met duizenden freelancers

loading Annuleren
Bericht niet verstuurd - controleer je e-mailadres.
E-mail-controle mislukt, probeer het opnieuw
Helaas, je blog kan geen berichten per e-mail delen.