• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Content Marketing / B2B Social Media Marketing: Content biedt nieuwe kansen

B2B Social Media Marketing: Content biedt nieuwe kansen

b2b social media marketing

Wereldwijd gezien delen we elke dag 27 miljoen keer content met anderen.  En dat aantal neemt steeds verder toe. Maar welk type content delen we eigenlijk? En welke rol speelt Social Media hierin? Uit onderzoek van  Aol en Nielsen blijkt dat Content nieuwe kansen biedt voor B2B Social Media Marketing. In dit artikel geef ik graag een samenvatting van de resultaten:

Algemene inzichten over de verspreiding van Content

  • Mensen spenderen online meer dan 50% van hun tijd aan Content
  • 23% van het Social Media verkeer bevat links naar Content
  • 60% van branche specifieke conversaties bevat een product of merknaam
  • Het delen van content via Social Media kanalen neemt verder toe
  • Iedereen deelt content, maar vooral in de leeftijdscategorie 35 jaar en ouder
  • Het delen van content vindt plaats in alle digitale kanalen
  • Mensen delen content vooral met vrienden en familie
  • Betrouwbaarheid en waardevolle informatie spelen een belangrijke rol

Kansen van Content Marketing per branche

  • Interactie vindt vooral plaats buiten de reguliere websites van bedrijven, merken en producten
  • Automotive branche: 25% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 66% bevat merken
  • Technologie branche: 20% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 86% bevat merken
  • Finance branche: 15% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 58% bevat merken
  • Entertainment branche:  27% van de Content wordt gedeeld via Sociale Netwerken; 61% bevat merken

Wat betekent dit voor B2B Social Media Marketing?

  • Content is de ‘brandstof’ voor interacties via Social Media
  • Content Marketing via E-mail en Social Media (vooral Twitter) zijn de belangrijkste kanalen
  • Gebruik Social Media Monitoring Tools om uit te zoeken waar uw doelgroep actief is
  • Vergroot uw betrouwbaarheid: wees consistent en onafhankelijk
  • Publiceer waardevolle content: stel het belang van uw doelgroep centraal
  • Overweeg de inzet van Behavioural Targetting voor Branding doeleinden

Waarschijnlijk vind je dit ook interessant:

  • Hoe ontwikkel je een content marketing strategie?
  • Scoren in Google: Content Marketing en SEO
  • Content Marketing en Google Analytics: zo werkt het
  • Top 10 boeken over content marketing
  • Hoe krijg je meer klanten met content marketing?
  • Waarom jouw blogartikel niet wordt gedeeld op social media
  • 5 Content Marketing Trends voor 2018
  • Infographic: Hoe reageert ons brein op content marketing?
  • Wat je moet weten over visuele content marketing
  • 7 Triggers voor effectieve content marketing

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (5)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer