Inzicht in je doelgroep is belangrijk voor het succes van je Content Marketing aanpak. Daarin kun je volgens mij niet ver genoeg aan. In trainingen en presentaties heb ik het dan over klantobsessie. Maar hoe krijg je beter inzicht in je doelgroep?
Tips voor beter inzicht in je doelgroep
- Gebruik Google Alerts voor updates over relevante onderwerpen
- Meld je aan voor magazines en blogs die je doelgroep ook leest
- Bezoek dezelfde beurzen en events of kijk op de websites welke onderwerpen ‘hot’ zijn
- Analyseer de communicatie van je concurrenten
- Meld je aan bij relevante LinkedIn groepen en volg discussies
- Volg je doelgroep op Twitter en zoek gericht naar onderwerpen in tweets
- Meld je aan bij Facebook groepen waarvan je weet datje doelgroep hier ook ziet
- Lees de reacties op je blog posts
- Gebuik Google Analytics om de best bekeken pagina’s te vinden
- Vraag je collega’s van de buiten- en binnendienst wat ze zeggen over veel voorkomende klantvragen
- Gebruik Google keyword tool om relevante keywords te ontdekken
- Analyseer de statistieken van email marketing campagnes (OR en CTR)
Heb je zelf nog een manier om beter inzicht te krijgen in je doelgroep? Geef hieronder je reactie!
Geef een reactie