• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Content Marketing / Blog Checklist: Controleer je blogartikel op deze 22 belangrijke punten

Blog Checklist: Controleer je blogartikel op deze 22 belangrijke punten

blog checklist zakelijk bloggen

Schrijf je weleens een blogartikel? Dan ken je de verleiding om deze snel te publiceren zodra je klaar bent. En eigenlijk moet je juist op DAT moment even de tijd nemen voor een laatste controle. Onderstaande blog checklist kan je daarbij helpen.

Blog Checklist voor je blogartikel:

Trefwoorden:

Is je artikel geoptimaliseerd voor zoekmachines?

Spelling/grammatica:

is je artikel gecontroleerd op spelling/grammatica?

Titel:

heeft je artikel een onweerstaanbare titel?

Introductie:

stimuleert de inleiding/introductie om het héle artikel te lezen?

Afbeelding:

heeft je artikel één of meer passende afbeeldingen?

Hardop:

heb je het artikel hardop voorgelezen?

Tussenkopjes:

kunnen mensen je artikel eerst ‘scannen’ met (grote) tussenkopjes?

Interne Links:

heb je links naar andere artikelen of productpagina’s toegevoegd?

Externe Links:

heb je links naar relevante, externe bronnen toegevoegd?

Categorie:

is je artikel gekoppeld aan een categorie (onderwerp)?

ALT tekst:

zijn de afbeeldingen in het artikel voorzien van een goede ALT tekst?

META omschrijving:

heeft het artikel een META omschrijving die mensen zien als je artikel in de resultaten van zoekmachines verschijnt?

Feiten:

kloppen de feiten (getallen, uitspraken, cijfers, prijzen etc.)?

Leads:

heb je – indien mogelijk / van toepassing – in het artikel één of meer mogelijkheden toegevoegd om leads (email adressen) te verzamelen?

Emotie:

heb je voldoende emotie in je artikel gebruikt?

Schrappen:

heb je alle overbodige woorden geschrapt?

Afleiding:

zijn er elementen die (sterk) afleiden van (de inhoud van) het artikel?

Auteur:

is het artikel gekoppeld aan de juiste auteur? En klopt de bio (nog)?

CTA:

heb je een duidelijke Call-To-Action toegevoegd aan het eind van je artikel?

Commentaar:

is er een mogelijkheid om inhoudelijk te reageren?

Preview:

heb je het artikel – indien mogelijk – bekeken in preview modus?

Ingepland:

ga je artikel direct publiceren of plan je het in voor een bepaalde dag/tijd?

Deze blog checklist helpt je om de puntje op de “i” te zetten, zodat je blogartikel beter wordt gevonden in Google, beter wordt gelezen en meer resultaat oplevert.

Wat zou jij nog willen toevoegen aan deze blog checklist?

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (5)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer