Blue Ocean Strategy
Hoe mooi zou het zijn als je geen last hebt van concurrentie? Het idee dat je concurrenten buiten spel kunt zetten, was nog nooit in mijn hoofd gekomen. Dit boek heeft me geleerd om anders te kijken naar markten, klanten en concurrenten. De kern van de Blue Ocean strategie is waardevernieuwing.
Begin met het waarom
Ik houd van een simpele uitleg en Simon Sinek heeft dat goed in de vingers. Met zijn ‘Start with why’ laat hij zien wat echt belangrijk is: het hogere doel. Ik geloof dat het ‘waarom’ de beste manier is om je te onderscheiden van concurrenten. Het waarom van een organisatie of een zelfstandig ondernemer is namelijk per definitie uniek. Dit ‘waarom’ zou dus een belangrijke plek in je marketing strategie moeten krijgen. Aanrader!
Handboek online marketing
Dit geweldige boek geeft je de theorie en de tools om een effectieve online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren. Vol met praktijkvoorbeelden en tips hoe onlinemarketing bedacht en uitgevoerd kan worden om effectief te zijn.
Hoe LinkedIn nu echt gebruiken
In elk tijdperk is het hebben van een netwerk waarop je kan terugvallen of verder bouwen onontbeerlijk. Het internet heeft nieuwe mogelijkheden gebracht en de website bij uitstek op professioneel vlak om dat te ondersteunen is LinkedIn.
Digital Body Language
De auteur maakt duidelijk wat de impact is van digitale ontwikkelingen op het beslissingsproces – en welke uitdagingen er zijn: slechts 20% van de leads wordt daadwerkelijk opgevolgd door Sales.
Value Proposition Design
Dit boek laat zien hoe Content Marketing bijdraagt aan online succes. Uiteraard komt ook de rol van Social Media aan bod. Het boek bevat Case Studies en tips om te werken aan vertrouwen en loyale klanten. Kortom, een waardevol boek over de kracht van Content Marketing.
Zakelijke doelen bereiken met Social Media
Wil je zakelijk aan de slag met social media, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al actief op social media, maar weet je eigenlijk niet wat je wilt en kunt bereiken? En wat je moet doen?
The Conversation Company
Veel bedrijven hebben hun eerste stappen in de wereld van de sociale media gezet. Toch slagen ze er nog niet in om kansen goed te benutten. Steven Van Belleghem reikt een duidelijke handleiding aan om jouw bedrijf om te vormen tot een Conversation Company.
De Superpromoter
Hoe kun je superpromoters als klanten, medewerkers of burgers inzetten om je organisatie succesvoller te maken? Rijn Vogelaar bewijst dat het onderwerp actueler is dan ooit. Met nieuwe inzichten en inspirerende cases.
Social Marketing to the business customer
Dit boek gaat 100% over sociale marketing in B2B: acquisitiekosten, het vinden en het genereren van leads, klant, het inpassen van de sociale media in de verkooptrechter, het beleid voor sociale media, de rol van de stakeholders en meer. Kortom, een aanrader!
The end of Business as Usual
Dit boek van Brian Solis beschrijft de belangrijkste trends in het digitale landschap. Solis laat zien hoe deze ontwikkelingen van grote invloed zijn op bedrijven, ongeachte branche of omvang. Het boek bevat aansprekende voorbeelden van nieuwe businessmodellen.
Social Media strategist
Wil je meer weten over de kansen van Social Media en de impact op bottem-line resultaten? Chrisopher Barger maakt duidelijk dat een strategische benadering essentieel is. En dat begint met de interne organisatie.
The New Rules of Marketing and PR
The New Rules of Marketing and PR is een uitstekend boek over de mogelijkheden die Social Media Marketing te bieden heeft. De inhoud is 100% gebaseerd op de praktijk. Een aanrader voor iedereen die hierin is geïnteresseerd en zijn of haar kennis wil bijspijkeren.
Het Conversity Model
Clo Willaerts werkte als Business Unit Manager bij Sanoma en tijdens onze kennismaking op het B2B Marketingforum kreeg ik haar boek cadeau. Willaerts behandelt eerst het fenomeen van sociale netwerken, online communities en het begrip digital body language.
Social Media Metrics
Dit boek van Jim Sterne is een must voor iedereen die wil weten welke data hij of zij moet gebruiken om de voortgang en het rendement van Social Media programma’s te bepalen. Jim gaat niet in op trends, praktische uitvoering en trucjes om geld te verdienen. In plaats daarvan ligt de focus op de economische waarde voor organisaties.
Social Media ROI
Een klassieker. Olivier Blanchard begint met de relatie tussen Social Media en strategische doelen. Vervolgens bespreekt hij aspecten over de integratie van Social Media – en verschillende structuren. Tenslotte beschrijft Olivier hoe resultaten geanalyseerd worden.