• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Favoriete boeken

Blue Ocean Strategy

Hoe mooi zou het zijn als je geen last hebt van concurrentie? Het idee dat je concurrenten buiten spel kunt zetten, was nog nooit in mijn hoofd gekomen. Dit boek heeft me geleerd om anders te kijken naar markten, klanten en concurrenten. De kern van de Blue Ocean strategie is waardevernieuwing.

> Bekijk op bol.com


Begin met het waarom

Ik houd van een simpele uitleg en Simon Sinek heeft dat goed in de vingers. Met zijn ‘Start with why’ laat hij zien wat echt belangrijk is: het hogere doel. Ik geloof dat het ‘waarom’ de beste manier is om je te onderscheiden van concurrenten. Het waarom van een organisatie of een zelfstandig ondernemer is namelijk per definitie uniek. Dit ‘waarom’ zou dus een belangrijke plek in je marketing strategie moeten krijgen. Aanrader!

> Bekijk op bol.com


Handboek online marketing

Dit geweldige boek geeft je de theorie en de tools om een effectieve online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren. Vol met praktijkvoorbeelden en tips hoe onlinemarketing bedacht en uitgevoerd kan worden om effectief te zijn.

> Bekijk op bol.com


Hoe LinkedIn nu echt gebruiken

In elk tijdperk is het hebben van een netwerk waarop je kan terugvallen of verder bouwen onontbeerlijk. Het internet heeft nieuwe mogelijkheden gebracht en de website bij uitstek op professioneel vlak om dat te ondersteunen is LinkedIn.

> Bekijk op bol.com


Digital Body Language

De auteur maakt duidelijk wat de impact is van digitale ontwikkelingen op het beslissingsproces – en welke uitdagingen er zijn: slechts 20% van de leads wordt daadwerkelijk opgevolgd door Sales.

> Bekijk op bol.com


Value Proposition Design

Dit boek laat zien hoe Content Marketing bijdraagt aan online succes. Uiteraard komt ook de rol van Social Media aan bod. Het boek bevat Case Studies en tips om te werken aan vertrouwen en loyale klanten. Kortom, een waardevol boek over de kracht van Content Marketing.

> Bekijk op bol.com


Zakelijke doelen bereiken met Social Media

Wil je zakelijk aan de slag met social media, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al actief op social media, maar weet je eigenlijk niet wat je wilt en kunt bereiken? En wat je moet doen?

> Bekijk op bol.com


The Conversation Company

Veel bedrijven hebben hun eerste stappen in de wereld van de sociale media gezet. Toch slagen ze er nog niet in om kansen goed te benutten. Steven Van Belleghem reikt een duidelijke handleiding aan om jouw bedrijf om te vormen tot een Conversation Company.

> Bekijk op bol.com


De Superpromoter

Hoe kun je superpromoters als klanten, medewerkers of burgers inzetten om je organisatie succesvoller te maken? Rijn Vogelaar bewijst dat het onderwerp actueler is dan ooit. Met nieuwe inzichten en inspirerende cases.

> Bekijk op bol.com


Social Marketing to the business customer

Dit boek gaat 100% over sociale marketing in B2B: acquisitiekosten, het vinden en het genereren van leads, klant, het inpassen van de sociale media in de verkooptrechter, het beleid voor sociale media, de rol van de stakeholders en meer. Kortom, een aanrader!

> Bekijk op bol.com


The end of Business as Usual

Dit boek van Brian Solis beschrijft de belangrijkste trends in het digitale landschap. Solis laat zien hoe deze ontwikkelingen van grote invloed zijn op bedrijven, ongeachte branche of omvang. Het boek bevat aansprekende voorbeelden van nieuwe businessmodellen.

> Bekijk op bol.com


Social Media strategist

Wil je meer weten over de kansen van Social Media en de impact op bottem-line resultaten? Chrisopher Barger maakt duidelijk dat een strategische benadering essentieel is. En dat begint met de interne organisatie.

> Bekijk op bol.com


The New Rules of Marketing and PR

The New Rules of Marketing and PR is een uitstekend boek over de mogelijkheden die Social Media Marketing te bieden heeft. De inhoud is 100% gebaseerd op de praktijk. Een aanrader voor iedereen die hierin is geïnteresseerd en zijn of haar kennis wil bijspijkeren.

> Bekijk op bol.com


Het Conversity Model

Clo Willaerts werkte als Business Unit Manager bij Sanoma en tijdens onze kennismaking op het B2B Marketingforum kreeg ik haar boek cadeau. Willaerts behandelt eerst het fenomeen van sociale netwerken, online communities en het begrip digital body language.

> Bekijk op bol.com


Social Media Metrics

Dit boek van Jim Sterne is een must voor iedereen die wil weten welke data hij of zij moet gebruiken om de voortgang en het rendement van Social Media programma’s te bepalen. Jim gaat niet in op trends, praktische uitvoering en trucjes om geld te verdienen. In plaats daarvan ligt de focus op de economische waarde voor organisaties.

> Bekijk op bol.com


Social Media ROI

Een klassieker. Olivier Blanchard begint met de relatie tussen Social Media en strategische doelen. Vervolgens bespreekt hij aspecten over de integratie van Social Media – en verschillende structuren. Tenslotte beschrijft Olivier hoe resultaten geanalyseerd worden.

> Bekijk op bol.com

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Artificial Intelligence (2)
  • Boeken (12)
  • Branding (6)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (7)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (75)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (9)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer