• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Content Marketing / Content Marketing in B2B: meer lef, inhoud en creativiteit

Content Marketing in B2B: meer lef, inhoud en creativiteit

Content Marketing in B2BVolgens onderzoek van CMO Counsil en Netline spenderen B2B bedrijven inmiddels meer dan 25% van hun budget aan Content Marketing. De belangrijkste doelen zijn leadgeneratie, het vergroten van de naamsbekendheid en de positionering als autoriteit. Toch ontbreekt het vaak aan een effectieve Content Marketing strategie. Verder blijkt dat 91% van de zakelijke beslissers geen vertrouwen heeft in de content van leveranciers. Bedrijven zullen dus een aanpak moeten kiezen die beter aansluit op de voorkeuren van de beoogde doelgroep.

Content Marketing in B2B: wat werkt wel?

Het onderzoek laat zien wat zakelijke beslissers wel waarderen:

  • De aangeboden informatie kent zowel breedte als diepgang (47%)
  • De informatie is makkelijk te krijgen, begrijpbaar en leesbaar (44%)
  • De informatie is origineel in gedachtegang en ideeën

Wat zakelijke inkopers niet waarderen bij content

Daarnaast laat het onderzoek zien wat niet werkt bij Content Marketing in B2B:

  • Teveel verplichte velden om content te kunnen downloaden (50%)
  • Teveel en onnodig gebruik van zelf-promotie (43%)
  • Te weinig toegevoegde waarde wat betreft inhoud (34%)

Rapporten en whitepapers scoren hoog in waardering

Vormen van content met de grootste waardering en vertrouwen onder B2B inkopers:

  • Professionele onderzoeksrapporten en whitepapers (67%)
  • Onderzoeksrapporten over de betreffende sector en whitepapers (50%)
  • Case studies van klanten (48%)
  • Rapporten met analyses en whitepapers (44%)
  • Onafhankelijke product beoordelingen (40%)

De uitkomsten van dit onderzoek zijn treffend samengevat in onderstaande tabel:

Content Marketing in B2B

Online content speelt meer dan ooit een essentiële rol om aan te sluiten bij het beslissingsproces van zakelijke klanten. Maar om betere resultaten te bereiken, zullen bedrijven een stap verder moeten gaan. Zelfpromotie en te weinig waarde werken niet. Bedrijven moeten continu de eigen strategie evalueren en bijsturen. Verder moeten ze meer inhoud, lef en creativiteit laten zien om B2B inkopers in beweging te krijgen. En daar valt nog een flinke slag te maken.


Wil je weten hoe ik je hiermee kan helpen? Neem dan even contact op.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer