Corona heeft de wereld flink op haar kop gezet. Veel mensen hebben niet alleen hun gedrag aangepast, maar ook de behoefte aan informatie is veranderd: online werd nog belangrijker dan het al was. En dat zien we terug bij marketeers: 43% had in 2021 een groter budget voor content marketing en 66% verwacht dat dit in 2022 nog meer zal toenemen.
Maar wat valt er te verwachten voor het nieuwe jaar? Search Engine Journal heeft een Infographic gemaakt met daarin de top 10 content marketing trends voor 2022. Het zal je niet verbazen dat de lat voor marketeers weer hoger wordt gelegd:
- er is meer behoefte aan instant kwalitatieve content
- het wordt nog belangrijker om te begrijpen wat het doel van je doelgroep is
- er zijn veel verschillende manieren om hoog in Google’s resultaten te verschijnen
- data-driven planning wordt belangrijker
- real-time monitoring zal steeds vaker worden gebruikt om op tijd bij te sturen
- content kan op veel manieren worden verspreid, maar het is belangrijk de juiste keuzes te maken
- AV/AR gaat steeds meer integreren met audio en tekst
- er komen nieuwe mogelijkheden voor dynamische, gepersonaliseerde content
- goede content combineert storytelling met nieuwe technologie zoals AI
- content wordt meer geïntegreerd met Account Based marketing
Lees meer over content marketing:
- 12 voorbeelden voor nieuwe inspiratie
- top 10 boeken over content marketing
- content marketing gebruiken voor branding
- content tsunami maakt SEO belangrijker dan social media
- waarover moet ik bloggen? dit zijn de beste ideeen
Credits: stephan sorkin | Unsplash