• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Social Media / De 12 beste Social Media Monitoring Tools voor B2B [vernieuwd]

De 12 beste Social Media Monitoring Tools voor B2B [vernieuwd]

Social Media monitoring tools zijn belangrijke instrumenten voor je online marketing strategie. Zo’n tool vertelt je namelijk precies wat er online wordt gezegd – over jou, je producten, je diensten, je bedrijf en je concurrenten. Toch maakt slechts 47% van de bedrijven gebruik van tools om het resultaat te meten.

Top-12 Social Media Monitoring tools

Inhoud
Top-12 Social Media Monitoring tools
#1 Commun.it
#2 Semrush
#3 SocialOomph
#4 Social Searcher
#5 Tailwind
#6 Crowdfire
#7 Socialclimbr
#8 SocialPilot
#9 Hootsuite
#10 AgoraPulse
#11 Meltwater
#12 Lithium
Dit vind je ook interessant

#1 Commun.it

social media monitoring tools communit banner

Twitter is waarschijnlijk het belangrijkste sociale kanaal dat je wilt monitoren en dan moet je deze tool zeker overwegen! Communit is een Social Media monitoring tool die vooral geschikt is voor relatiemanagement en leadgeneratie op Twitter. De tool helpt je om inzicht te krijgen in alle relevant interactie. Aanmelden voor communit is gratis en je kunt upgraden tot betaalde abonnementen.

Voordelen van Commun.it

  • Doet aanbevelingen voor goede content op Twitter
  • Maakt het makkelijk om Twitter volgers te bedanken

Nadelen van Commun.it

  • Het dashboard is lastig qua navigatie, zeker als je meerdere accounts gebruikt

Klik hier om je aan te melden voor Commun.it


#2 Semrush

social media monitoring tools semrush

SEMrush is bekend geworden als SEO-tool, maar is eigenlijk een totaaloplossingen voor online marketing en Social Media monitoring is daar natuurlijk een belangrijk onderdeel van. Met SEMrush krijg je o.a. inzicht in de social media strategie van concurrenten. Verder kun je het volgende verwachten:

  • bekijken van posts per datum, mate van engagement, likes
  • bekijken van het aantal volgers op sociale media, en vergelijken met concurrenten
  • bekijken van trending topics met behulp van hashtag reports
  • bekijken van influencers op sociale media

SEMrush is een premium tool met veel mogelijkheden en wordt gebruikt door freelancers, startups, middelgrote bedrijven en marketingbureaus. Dat maakt SEMrush tot één van de meest uitgebreide social media monitoring tools.

Voordelen van SEMrush

  • Erg goed in keyword analyse
  • Betaalbaar voor kleine en middelgrote organisaties
  • Alles-in-één oplossing

Nadelen van SEMrush

  • Gebruiksvriendelijkheid kan beter
  • Erg uitgebreid, wat het lastiger maakt voor beginners
  • Sommige gebruikers klagen over het aantal alerts dat je te zien krijgt

Klik hier om een account te maken op SEMRush


#3 SocialOomph

social media monitoring tools socialoomph

SocialOomph is een Social Media monitoring tool waarmee je ook je account op sociale media kunt beheren. Het geheim van SocialOomph zit vooral in het automatiseren waardoor je veel tijd kunt besparen. Volgens Capterra scoort de tool goed op gebruiksgemak en klantenservice. Abonnement variëren van gratis (personal account) tot verschillende betaalde pakketten. Qua design moet je de lat niet hoog leggen, want dat kan stukken beter. Klik hier om SocialOomph te proberen.


#4 Social Searcher

social media monitoring tools socialsearcher

Social Searcher is één van de gratis social media monitoring tools waarmee je makkelijk kunt monitoren op verschillende keywords. De tool is erg geschikt om snel inzicht te krijgen wat er online wordt gezegd over je klanten, producten, merken en concurrenten.

Social Search heeft mooie extra’s zoals:

  • Sentiment analyse
  • Het ontdekken van populaire hashtags
  • Het ontdekken en volgen van influencers

Klik hier om Social Searcher te proberen.


#5 Tailwind

social media monitoring tools tailwind

Tailwind is een eenvoudige Social Media monitoring tool voor Pinterest en Instagram. De tool biedt interessante extra’s zoals bulk uploads, optimalisatie en insights. Als visuele content marketing belangrijk voor je is, moet je Tailwind zeker eens proberen.


#6 Crowdfiresocial media monitoring tools - crowdfire

Eén ding is direct duidelijk: bij Crowdfire hebben ze wel werk gemaakt van een gebruiksvriendelijk design. De meeste gebruikers zijn enthousiast over Crowdfire en daarom is het één van de meest populaire social media monitoring tools.

Crowdfire is erg gebruiksvriendelijk en geschikt voor zowel social media bureaus als zzp’ers en marketing teams. Interessante functies zijn o.a. geautomatiseerd publiceren en multi-account management. Je kunt beginnen met een gratis account en bij tevredenheid kun je uitbreiden naar betaalde abonnementen.


#7 Socialclimbr

Met SocialClimbr kun je onbeperkt posten, met onbeperkt aantal profielen. De tool biedt ook een handige content kalender en een social media management dashboard. Daarnaast biedt SocialClimbr een interessante CRM functionaliteit. Persoonlijk vind ik dit één van de meest gebruiksvriendelijke social media monitoring tools.


#8 SocialPilot

 

social media monitoring toolSocialPilot biedt – net als veel andere Social Media Marketing tools – een uitgebreide set aan mogelijkheden. Wat dacht je van Social Media analytics, een Social Media kalender, Team functies en Content curatie?

Daarnaast kun je van alles automatiseren waardoor je veel tijd bespaart. Indrukwekkend is ook de bulk-optie om in één keer tot 500 posts in te plannen.


#9 Hootsuite

social media monitoring tools hootsuite

Hootsuite is een Social Media Management oplossing waarmee je meerdere Social Media networking sites kunt monitoren en vanuit dezelfde interface met je community kunt communiceren. Hootsuite verschaft rapportages over je bedrijf, merk of dienst en stelt je in staat om te communiceren via FaceBook, Twitter, Linkedin, Foursquare, MySpace en WordPress.

Hootsuite analyseert de Click-Through-Rate van URL’s, klik volume, retweets en presenteert rapportages en meetdata in een zelfgemaakt, handzaam formaat. De rapportage bevat geografische informatie en kan gepresenteerd worden op basis van periode, URL of Social Media bron. Hootsuite biedt de mogelijkheid om op Twitter te zoeken en je kunt Twitter informatie segmenteren door middel van lijsten. Als je informatie publiceert via de beschikbare Social Media kanalen, kun je foto’s en video’s delen, Twitter berichten plannen en berichten als concept bewaren.

Hootsuite is een prima tool als je meerdere Social Media accounts vanuit één applicatie wil managen en monitoren.


#10 AgoraPulse

social media monitoring tools Agora

AgoraPulse is een social media management tool voor Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube en Google+. AgoraPulse is erg gebruiksvriendelijk, maar scoort vooral goed met de rapportages. Andere pluspunten zijn: publiceren/plannen, inzicht in fans, automatisch modereren, de handige app en de lage prijzen.


#11 Meltwater

social media monitoring tools meltwater

Meltwater monitoort miljoenen Social Media kanalen, blogs, micro-blogs, forums, video/foto websites, product reviews en user-generated content websites. De tool levert een volledig beeld van online aanwezigheid, invloed en sentiment.

Meltwater biedt intuïtieve grafieken en dashboards, die dagelijks informatie verschaffen op basis van trefwoorden, kanalen, gesprekken, sentiment, invloedrijke personen etc. De toot laat per sector of merk zien wie de meeste invloed hebben. Daarnaast biedt Meltwater een weergave van de meest gebruikte termen die geassocieerd worden met een merk, product of concurrent.

Je kunt ook eigen merkprestaties vergelijken met die van concurrenten, om te bepalen hoe de marktverhoudingen liggen. Alle grafieken zijn interactief waarbij ingezoomd kan worden op geografische, demografische en sentiment specifieke criteria. Geautomatiseerde tags kunnen uitgeschakeld worden. Ten slotte biedt de tool meerdere gebruikers licenties, kun je taken of opdrachten toewijzen aan teamleden en geautomatiseerde rapporten verzenden.

Al met al behoort Meltwater tot de meest premium Social Media monitoring tools.


#12 Lithium

beste social media monitoring tools lithium

Lithium biedt een Social Media management functie die erg geschikt is voor social media monitoring. De tool is zelfs genoemd als leider in onderzoek van Forrester – en dan doe je wel iets goed. Interessante opties van Lithium zijn Social Publishing en Social Response. Denk daarbij aan een content kalender, campagne planning, workflows, analyse, APIs en support voor Facebook en Twitter.


Dit vind je ook interessant

  • Waarom Livechat op je website?
  • Eigen Podcast maken? Zo begin je vandaag nog
  • Wat is de beste webshop software?

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. Ludo Raedts says

    24 januari 2011 at 21:33

    Misschien is het goed om ook te vermelden welke tools zich (ook) richten op de Nederlandse markt en Nederlandse bronnen dekken en taal herkennen.

    Wij bieden Radian6 in de Benelux aan en Radian6 “herkent” Nederlandstalige berichten en heeft een goede dekking van bronnen hier. Dat geldt ook voor enkele andere hier genoemde oplossingen maar niet voor allemaal.

    Ondersteuning van Radian6 voor Nederlandse klanten wordt trouwens niet door een account manager ver weg gedaan maar door een projectmanager van ons.

    Beantwoorden
  2. josveldwijk says

    24 januari 2011 at 21:57

    Bedankt voor je reactie, ik heb op Linkedin al eens een discussie gevolgd over tools uit Nederland, waarbij het aspect van Nederlandse bronnen en taal herkenning ook aan bod kwam. Ik wil me hier nog verder in verdiepen.

    Beantwoorden
  3. stef says

    28 januari 2011 at 00:08

    Mooi overzicht. Well done!

    Viralheat kende ik niet maar bekoort mij wel. Iemand ervaring mee ?

    Beantwoorden
    • Marten Hoekstra says

      3 februari 2012 at 12:24

      Ik heb een trail gedaan met Viralheat. Goede tool alleen niet geschikt voor NL, behalve als je de woorden waarop je zoekt echt alleen Nederlandse markt betreffen. In mijn geval was dat niet het geval en was 90% van de meldingen irrelevant.

      Beantwoorden
  4. josveldwijk says

    28 januari 2011 at 00:46

    Bedankt voor je compliment, Stef.

    Ik ben van plan om binnenkort een artikel te schrijven over tools van Nederlandse bodem. Als iemand daarvoor suggesties heeft, dan hoor ik het graag.

    Beantwoorden
  5. Patrick Boonstra says

    2 februari 2011 at 10:14

    Beste Jos,

    mooi artikel; drie toevoegingen:
    Gratis – Tweetreach: fijne simpele tool om het bereik van tweets te meten (RT, #impressies, etc).
    Gratis – Bit.ly +: bekijk eens de statistics van bit.ly shortened URLs; mooie stats.

    Betaald: Coosto.
    Een Social media Monitoring tool van Nederlandse bodem. Na een uitgebreid onderzoek onder diverse monitoring tools springt Coosto hier volop uit. Gebruiksgemak en maken van zoekopdrachten volledig vanzelfsprekend. Daarnaast zeer goed in Nederlandse taal. Meest belangrijke is nog wel dat zij de meest uitgebreide database (>330.000 bronnen), al sinds 2008 (of eerder?) monitoren (i.t.t. veel tools die pas starten met monitoren op het moment dat je hen inhuurt.).

    Beantwoorden
    • Tanja says

      17 november 2011 at 15:35

      Heb je ook deze tools ernaast gelegd? Social Media Check, Clipit en Finchline? Ik ben erg benieuwd..

      Beantwoorden
  6. josveldwijk says

    2 februari 2011 at 10:23

    @Patrick, bedankt voor je reactie en aanvulling.

    Als er iemand ervaring heeft met Tracebuzz zou ik dat ook graag horen. Ik sprak ze onlangs (te) kort op het IMME event en het leek mij een goede tool, maar ik zou graag gebruikers ervaringen horen.

    Beantwoorden
    • Mic Adam says

      17 maart 2011 at 20:53

      gebruik tracebuzz en kan jullie zeker wat info bijbrengen. Goede ervaringen met dit product. Daarnaast gebruik ik nog een aantal andere programma’s (vb engagor uit Belgie).

      Wat mij betreft is het belangrijkste dat je doen bij een een monitoring programma is vooraf bepalen wat je als monitoring wil weten… In funktie daarvan kun je voor het ééne of het andere platform kiezen.

      Mic

      Beantwoorden
  7. Wouter says

    15 februari 2011 at 13:59

    Hmm.. ik mis in het overzichtje toch wel BuzzCapture. Mijns inziens 1 van de grotere partijen in NL op dit moment op het gebied van monitoring.

    Gr. Wouter / inSided

    Beantwoorden
  8. josveldwijk says

    15 februari 2011 at 14:12

    @Wouter, bedankt voor je reactie en aanvulling.

    Al met al krijg ik steeds meer suggesties en input om een artikel te wijden aan tools van eigen bodem. Uiteraard zijn meer reacties van harte welkom!

    Beantwoorden
  9. Peter van Mourik says

    15 februari 2011 at 14:41

    @Jos Als suggestie voor je artikel over monitoring tools van nederlandse bodem zou ik iMonitoring willen toevoegen. Dit is ook een (social) media monitoring tool gericht op de Nederlandse taal.

    Vriendelijke groet,

    Peter van Mourik
    iMonitoring

    Beantwoorden
  10. josveldwijk says

    15 februari 2011 at 14:53

    @Peter, bedankt voor je inbreng! Dat wordt gewaardeerd.

    Beantwoorden
  11. Lonneke says

    10 maart 2011 at 10:04

    Ook Clipit zou aan de lijst kunnen worden toegevoegd. Een online media monitoring tool op de Nederlandse markt.

    Gr. Lonneke

    Beantwoorden
  12. Mic Adam says

    17 maart 2011 at 20:54

    Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met tools zoals trackur en socialmention.

    Beantwoorden
  13. Stefaan says

    17 maart 2011 at 22:30

    Mooi overzicht, good job.

    De sea is plenty of fish. Ontmoette gisteren nog een social media manager die geen monitoring gebruikt.
    Als er iets over ons verteld wordt, horen we het wel van onze ambassadeurs.

    Persoonlijk fan van uBervu, wie gebruikt deze tool nog?

    Beantwoorden
  14. Delianne Meenhorst says

    25 maart 2011 at 11:06

    Dank je voor het informatieve artikel. Ik ben erg benieuwd hoe Nederlandse monitoring tools vergelijken met voornamelijk Engelstalige tools.

    De Nederlandse tools vind ik minder toegankelijk. Zo kan ik voorbeeld alleen bij Imonitoring.nl gratis de tool uitproberen, het testen voor 1 zoekopracht en krijg ik meteen een duidelijk overzicht van de kosten.
    Bij clip.it of tracebuzz kan dit niet of slechts eenmalig. Ik denk een gemiste kans.

    Ik Ben dus erg benieuwd naar jouw volgende artikel waar je hopelijk ook ervaringen en prijzen meeneemt.

    Beantwoorden
  15. Alexander de Ruiter says

    17 mei 2011 at 21:05

    Vanaf februari is ook OBI4wan beschikbaar en is specifiek voor de Nederlandse markt en bronnen ontwikkeld. Deze oplossing maakt gebruik van eigen crawl technologie en taal analyse. De oplossing wordt al meer dan 1 jaar door een top 5 energieleverancier in Nederland gebruikt en vanaf februari is het product voor iedereen beschikbaar. Inmiddels zijn er 10 organisaties die dagelijks profijt hebben van deze oplossing.

    Voor een demo, afspraak of ervaringen van onze klanten kun je altijd contact opnemen.

    Beantwoorden
  16. Wouter Wijma says

    18 mei 2011 at 14:09

    Ik mis in het hele verhaal de social media analyzer van Blauw Research: http://www.blauw.com/nl/superpromoters/social-media-analyzer/social-media-analyzer/

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      18 mei 2011 at 15:36

      Dag Wouter, bedankt voor je reactie en interessante aanvulling!

      Beantwoorden
  17. Lieke says

    7 september 2011 at 19:39

    Mooi overzicht! Mag ik vragen uit welk onderzoek blijkt dat slechts 47% gebruik maakt van tools? Het zou een nuttig onderzoek kunnen zijn voor mij.

    Beantwoorden
  18. Jos Veldwijk says

    7 september 2011 at 20:57

    Dag Lieke, bedankt voor je reactie en het compliment. Ik heb gezocht waar ik het percentage van 47% vandaan heb gehaald, maar moet je eerlijk bekennen dat ik deze helaas niet zo snel kon vinden. De kans is groot dat het uit één van de onderzoeken van Marketing Sherpa komt, maar zeker weet ik dat niet. Het zet mij weer op scherp om altijd een link toe te voegen om te verwijzen naar de bron. Dank daarvoor!

    Beantwoorden
  19. Coen Koppen says

    24 januari 2012 at 08:14

    Goed overzicht,

    Wel één toevoeging: Finchline. Richt zich specifiek op de Nederlandse markt en is er momenteel in twee smaken. Finchline Explore en Enterprise. De eerste is de goed werkende gratis variant waarmee je snel oriënterende onderzoeken van social media en nieuws kunt doen. Enterprise is de betaalde variant met veel meer analyse mogelijkheden en extra’s.

    Probeer Finchline Explore eens: explore.finchline.nl

    Groet,
    Coen

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      24 januari 2012 at 13:02

      @Coen, bedankt voor je reactie en aanvulling.

      Ik ga de smaken van Finchline zeker even bekijken.

      Beantwoorden
  20. Josan Jongbloed says

    17 februari 2012 at 10:33

    Hier is een wiki met waarin verschillende social media monitoring tools staan http://wiki.kenburbary.com/

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      17 februari 2012 at 12:07

      @Josan bedankt voor je reactie. De link naar die wiki pagina was al in het artikel vermeld, maar evengoed mooi dat je deze nog eens deelt.

      Beantwoorden
  21. Roos says

    7 maart 2012 at 14:49

    Zie dat er al eea is aangevuld. Wij gebruiken bij Deloitte zowel Finchline (Enterprise) als Coosto. Finchline willen we bij de business zelf implementeren, dus niet dat het online team verantwoordelijk is voor inhoudelijke zaken (wel voor brand/PR etc zelf).

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      7 maart 2012 at 22:11

      @Roos bedankt voor je reactie. Kan me goed voorstellen dat monitoring bij de business geïmplementeerd wordt. Mooi voorbeeld van integratie waarbij vooraf nagedacht wordt over taken/verantwoordelijkheden. Ik ben wel erg benieuwd naar de ervaringen.

      Beantwoorden
  22. Mark says

    12 maart 2012 at 15:26

    Beste Jos,

    Is er een artikel gericht op de Nederlandse markt voor deze tools?

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      12 maart 2012 at 15:33

      @ Mark bedankt voor je reactie. Ik heb nog geen artikel geschreven over Nederlandse Monitoring tools.

      Beantwoorden
  23. Mark van Duin says

    28 juni 2012 at 12:04

    Hi Jos,

    Goed stuk over een onderschat onderwerp op het gebied van Social Media (luisteren en monitoren). Kwam laatst MarketMeSuite tegen, een zogenaamde complete oplossing waarmee je je Social Media tools managed. Misschien leuk om hier een artikel aan te wijden, d.w.z. complete oplossingen.

    Heb jijzelf nog een aanbeveling op het gebied van een complete oplossing voor MKB bedrijven?

    Hoor graag van je!

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      29 juni 2012 at 00:30

      @Mark, bedankt voor je reactie. MarketMeSuite is inderdaad een mooie oplossing. En zo zijn er wel meer. De vraag is natuurlijk hoe compleet zo’n oplossing moet zijn. Sommige oplossingen vind ik veel te uitgebreid voor mijn eigen situatie.

      Er zijn enorm veel variaties in het aanbod (functionaliteit, prijs etc) Een simpele aanbeveling kan ik je zo niet geven, dat is afhankelijk van je wensen/situatie.

      Beantwoorden
  24. Niels says

    20 augustus 2012 at 22:07

    Zo zie je hoe snel het gaat.
    Een behoorlijk compleet lijstje in 2011, nu echter veel te kort.
    Ik moet zeggen dat de zoektocht naar de juiste monitoring software er een is van vele trials en errors.

    Iemand een tip voor wereldwijde monitoring van vooral sociale media en nieuwssites?

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      21 augustus 2012 at 10:45

      @Niels bedankt voor je reactie. Het aanbod is inderdaad enorm toegenomen, zowel in de breedte als in de diepte.

      Wat wil je (wereldwijd) kunnen monitoren met de oplossing die je nu zoekt?

      Beantwoorden
      • Nieks says

        29 oktober 2012 at 19:33

        Hey Jos,

        sorry voor de late reactie, we zijn bezig met een marketing plan voor een internationale DJ.
        Vraagt dus om een andere insteek als enkel NL.

        Uiteindelijk hebben we gekozen voor Radian6, een paar maanden op proef.

        Groet,
        Niels

        Beantwoorden
        • Jos Veldwijk says

          5 november 2012 at 14:08

          Hoi Niels, toch bedankt voor je reactie ;) Succes met Radian6, maak goed gebruik van de trial periode! Groet Jos

          Beantwoorden
  25. Marco says

    30 december 2012 at 10:32

    Vraag me af wat de ervaringen zijn met Crowdbooster (free account social media monitoring)

    Invalshoek = : “At-a-glance analytics”

    Tired of complex monitoring software? Quickly identify your most effective messages – drill down to see the impact of each Tweet and Facebook post.

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      1 januari 2013 at 22:20

      Marco, bedankt voor je reactie.

      Ik heb (ook) een account op CrowdBooster en krijg periodieke status updates. Het is een basic tool dus de belofte van simpele monitoring maken ze in ieder geval wel waar. In de loop van 2012 is de tool vernieuwd en de 3 functies (Analyze, Publish, Engage) werken prima. Een gratis account is wel beperkt tot 2 platforms. Wil je meer – dan moet je upgraden naar 39 of 99 dollar per maand. Vergeleken met andere oplossingen zijn dat heel acceptabele prijzen. Alleen – daar gaat het niet om.

      Belangrijker is de vraag: wat wil je nu (en in de toekomst) eigenlijk weten (en dus meten)? Iedereen die dat scherp voor ogen heeft, zal makkelijker een keuze kunnen maken uit het enorme aanbod gratis en betaalde monitoring tools. Nog los van de vraag of je niet alleen wil monitoren of ook direct wilt reageren.

      Want wat hebben we nou aan informatie over het aantal ReTweets en Potential Impressions eigenlijk? Als het gaat om internet / social marketing, zou ik sturen op andere cijfers zoals aantal website bezoekers, aantal abonnees etc etc. Mijn advies is om eerst een nul meting te doen en dan te sturen op 5 indicatoren die a) echt relevant en b) te volgen zijn.

      Overigens, het werken met gratis tools of accounts is meestal houtje touwtje. Organisaties die internet / social media ontwikkelingen serieus nemen, zijn beter af met een betaald account. Meer overzicht, betere rapporten, sneller werken en coördinatie.

      Beantwoorden
  26. Barbara says

    4 april 2013 at 14:59

    Om in kaart wilt brengen wie wat waar over je schrijft noem ik hier ook BuzzTalk. Dit is een tool van Nederlandse bodem die behalve met Nederlands en Engels met nog vele talen omgaat om analyses van online media te maken. Geschikt dus voor wie over de grenzen heenkijkt. Ook interessant is dat voor de Nederlandse taal nu ook offline media (print) te monitoren zijn. Gezien de opsomming van allerlei tools op dit gebied mag BuzzTalk niet ontbreken.

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      4 april 2013 at 16:03

      Bedankt voor je toevoeging Barbara, ik ga er zelf ook eens naar kijken.

      Beantwoorden
  27. Remco says

    11 mei 2013 at 13:33

    Hallo Jos,

    Deze week hebben wij onze gratis monitor – Doxline – gelanceerd. In deze beta fase zijn we op zoek naar meningen van gebruikers. Ik zou het op prijs stellen als jij Doxline ook eens wilt bekijken. Dank alvast.

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      13 mei 2013 at 09:14

      Dag Remco bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist een account aangemaakt om Doxline te bekijken.

      Beantwoorden
  28. Myra Doodeman says

    13 mei 2013 at 12:05

    Hallo Jos,

    ik ben benieuwd of je inmiddels een overzicht hebt kunnen maken van de Nederlandse monitoring tools?

    Gr. Myra

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      13 mei 2013 at 17:29

      Hoi Myra, bedankt voor je reactie. Ik heb wel een overzicht maar nog geen tijd gehad voor reviews / een artikel

      Beantwoorden
  29. semlab says

    28 mei 2013 at 13:58

    semlab.nl heeft thans naast engels nu ook een Nederlands Sociaal Media tool, gebaseerd op specifieke markten en op semantische taaltechnologie.

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      28 mei 2013 at 14:03

      Bedankt voor de aanvulling, interessant!

      Beantwoorden
  30. Wouter says

    4 oktober 2013 at 14:26

    Naar welk van de twee content managment systemen gaat je voorkeur uit? Hootsuite of viralheat?

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      4 oktober 2013 at 16:42

      Dag Wouter ik heb alleen recente ervaringen met Hootsuite en daar ben ik erg enthousiast over. Ook zeer geschikt voor teams.

      Alleen het is geen content managment systeem.
      Wel een social management systeem ;)

      Beantwoorden
  31. Dennis Koorn says

    5 maart 2015 at 11:59

    Een mooi overzicht zo. Ik mis wel Brandwatch in dit rijtje. Betaald maar in tegenstelling tot veel monitoring tools in staat om realtime maar liefst 75 miljoen bronnen te monitoren. Sterk qua analytics en monitoring en voor social command centers. Sterk in Nederlands maar ook nog 26 andere talen. Dit is beyond social listening, meer social intelligence. Dat mag zeker niet ontbreken in je overzicht.

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      5 maart 2015 at 13:09

      Bedankt voor je reactie Dennis

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer