• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Social Media / De 5 principes van Facebook Marketing. Ja, ook voor B2B.

De 5 principes van Facebook Marketing. Ja, ook voor B2B.

Denkt u dat Linkedin het enige Social Media kanaal is voor de zakelijke markt? Lees even verder. Facebook blijkt niet alleen interessant voor bedrijven in consumenten markten. Zo zijn er diverse voorbeelden van B2B Lead Generatie en zakelijke fan pagina’s. Afhankelijk van de gekozen strategie doen bedrijven in B2B er goed aan om zich te verdiepen in het meest dominante Social Media platform ter wereld. Daarom heeft Facebook een Best Practice Guide uitgebracht. Met 5 principes voor Facebook Marketing. U kunt deze gebruiken voor tips, voorbeelden en bronnen.

De 5 principes van Facebook Marketing in B2B:

1: Integreer Social Media in uw bedrijfsvoering

Sociale Media moet u integreren in alles wat u doet, niet alleen als onderdeel van een campagne of als hobby.

2: Creëer een authentieke stem voor uw merk

Mensen op Facebook zijn duidelijk en open over wie ze zijn. Wees dus zelf ook transparant over uw onderneming en activiteiten.

3: Maak het interactief

Mensen delen informatie en communiceren via Facebook. Zorg dat u hieraan bijdraagt en uitnodigt om de dialoog aan te gaan.

4: Investeer in uw relaties

Net als in het echt leven, moet u investeren in relaties via Facebook. Dit kost tijd en vraagt commitment voor de langere termijn.

5: Blijf leren

Facebook stelt u in staat om real-time feedback te krijgen. Gebruik tools om te leren van uw fans. Probeer erachter te komen welke informatie of oplossingen ze zoeken en speel daarop in.

Facebook Marketing Gids inclusief best practices en tips voor Productontwikkeling & Innovatie, Branding, Differentiatie, Traffic, Sales en Loyaliteit:

Open publication – Free publishing – More facebook

 

Lees ook:

  • in 10 stappen naar een zakelijke fanpagina
  • feiten en cijfers over Facebook in Nederland

Gebruikt u Facebook in uw Social Media Marketing Strategie? Waarom wel of niet? En hoe bepaalt u welke platforms wel of niet geschikt zijn? Deel uw mening en ervaringen via het reactie formulier hieronder!

About Jos Veldwijk

Ik werk als marketing en e-business manager en blog over trends, strategie en technologie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. barry says

    24 januari 2012 at 16:35

    ik heb een vraagje het is niet gericht op u artikel maar ik hoop dat u me misschien kunt helpen ik ben op zoek naar de meningen/ervaringen van andere bedrijven met bijv. facebook twitter enz. Ik heb het halve internet lopen afspeuren maar kom niet veel verder dan 1 of 2 sites met bruikbare informatie. Dus als u mij misschien kunt helpen ben ik u heel dankbaar

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      25 januari 2012 at 00:58

      Ik wil je best helpen, maar je bent voor mij niet duidelijk genoeg. Wat zoek je precies?

      Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over strategie, trends en technologie in marketing.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Adverteren (1)
  • Artificial Intelligence (2)
  • Boeken (13)
  • Branding (7)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (7)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • Leiderschap (2)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (77)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (10)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2023 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer

Cookies
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Aanpassen
{title} {title} {title}