Hoe zien jouw klanten eruit in 2020? En wat verwachten ze dan? Ben je klaar om in te spelen op hun behoeften en verwachtingen? Volgens het rapport ‘Custustomer 2020‘ zijn je klanten over vijf jaar nog beter geïnformeerd en stellen ze nog meer eisen. Wat betekent dat voor de toekomst van B2B Klantenservice?
Volgens het rapport zullen de verwachtingen van klanten enorm veranderen. Vooral omdat ze zelf willen bepalen hoe, wanneer en met wie ze contact maken. Door de razendsnelle ontwikkeling van digitale media, verwachten klanten steeds meer een persoonlijke én pro-actieve klantbenadering. Anders gezegd: in 2020 is klantbeleving als ‘USP’ belangrijker dan prijs of productkenmerken.
Succesvolle B2B bedrijven zullen dus anticiperen op nieuwe klantbehoeften en zich onderscheiden met een persoonlijke klantbeleving. Is jouw bedrijf daar al mee bezig? De onderstaande Infographic laat je zien hoe de toekomst van B2B Klantenservice eruit ziet:
Geef een reactie