Herken je dit? Je bent overtuigd en enthousiast over de kansen van Social Media. Maar je merkt dat collega’s daar heel anders tegenaan kijken.
Hoe ga je daarmee om? Hoe creëer je meer draagvlak voor Social Media? Met andere woorden: Hoe komt je in positie als Social Media ambassadeur?
In dit artikel geef ik graag een aantal ideeën.
10 tips voor meer draagvlak voor Social Media
#1 Zoek informeel contact: maak een praatje of ga eens lunchen met stakeholders zoals teamleiders
#2 Begin klein en zoek collega’s die open staan voor het zakelijk gebruik van Social Media
#3 Verspreid Best Practices over het gebruik van Social Media door andere bedrijven
#4 Onderzoek het gebruik van Social Media door bestaande klanten en deel dit met collega’s
#5 Zet Social Media op de agenda bij het MT en geef daar een presentatie om draagvlak te creëren
#6 Organiseer een brainstorm sessie of discussie met collega’s uit verschillende afdelingen
#7 Nodig collega’s uit voor een relevant online seminar (webinar) over Social Media
#8 Stel de juiste vragen om achter de belangrijkste bezwaren te komen (en vraag door)
#9 Kijk eens hoe concurrenten actief zijn op Social Media en deel dit met anderen
#10 Laat zien wat er online over een onderneming, producten of diensten wordt gezegd
Credits: Flickr
Wil je weten hoe ik je kan helpen, of heb je een andere vraag? Neem even contact op.
Geef een reactie