Google Analytics gebruiken voor Content Marketing? Ik denk dat veel marketeers dat niet doen, omdat ze vooral creatief en minder ’technisch’ zijn ingesteld. Maar wist je bijvoorbeeld dat je Google Analytics heel goed kunt gebruiken om op nieuwe ideeën voor Content Marketing te komen?
Volgens onderzoek van SEMrush is het bedenken van relevante, waardevolle onderwerpen één van de grootste uitdagingen van content marketeers. Dat kun je oplossen met Google Analytics gebruiken voor Content Marketing:
- Gebruik zoekwoorden om ideeën op te doen
- Bekijk zoekopdrachten om inzicht te krijgen in intenties van bezoekers
- Recycle pagina’s waar bezoekers het langst naar kijken
- Verbeter pagina’s met een hoge bounce ratio en uitstap percentage
Google Analytics combineren met content marketing is niet moeilijk, check deze Infographic:
Waarschijnlijk vind je dit ook interessant:
- Hoe ontwikkel je een content marketing strategie?
- Scoren in Google: Content Marketing en SEO
- Content Marketing en Google Analytics: zo werkt het
- Top 10 boeken over content marketing
- Hoe krijg je meer klanten met content marketing?
- Waarom jouw blogartikel niet wordt gedeeld op social media
- 5 Content Marketing Trends voor 2018
- Infographic: Hoe reageert ons brein op content marketing?
- Wat je moet weten over visuele content marketing
- 7 Triggers voor effectieve content marketing