• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Content Marketing / Het succes van Content Marketing bepalen [Infographic]

Het succes van Content Marketing bepalen [Infographic]

Het succes van Content Marketing bepalen, is natuurlijk een continu proces om de content strategie te verbeteren. Maar hoe doen marketeers dat?

Uit onderzoek van Econsultancy (onder meer dan 1.000 professionals) blijkt dat men vooral kijkt naar de impact op websitebezoeken, sales, interactie met (potentiƫle) klanten en naamsbekendheid. De resultaten uit dit onderzoek zijn in onderstaande Infographic gedetailleerd uitgewerkt. Deze laat goed zien dat:

  • 62% geen content marketing strategie heeft
  • (meer) interactie de meest genoemde doelstelling is
  • het aantal unieke bezoekers een veelgebruikte maatstaf is voor succes
  • prestatie-indicatoren over 4 categorieĆ«n verdeeld kunnen worden

Meer interactie is dus een belangrijk doel. Dan vind ik het wel vreemd dat relevante ‘metrics’ voor interactie nogal laag scoren. Het lijkt erop dat doelen en KPI’s voor Content Marketing bij veel bedrijven (nog) niet goed op elkaar afgestemd. Maar goed – oordeel zelf:

Het succes van Content Marketing bepalen


Wil je weten hoe ik je hiermee kan helpen? Neem dan even contact op.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. Christian Slagter says

    4 juni 2013 at 11:04

    Gave infographic Jos, heb ik ook al eens aandacht aan besteed http://www.slagtermedia.nl/content-marketing-wordt-nog-niet-gemeten-infographic/ maar goed dat je het hier nog eens noemt!

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      4 juni 2013 at 12:37

      Bedankt voor je reactie. Jouw artikel heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Het is niet mijn gewoonte om dezelfde Infographics te gebruiken, maar ja – shit happens.

      Beantwoorden
      • Christian Slagter says

        16 augustus 2013 at 17:03

        Inderdaad, en niet iedereen bezoekt alle online marketing websites ;).

        Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer