Het succes van Content Marketing bepalen, is natuurlijk een continu proces om de content strategie te verbeteren. Maar hoe doen marketeers dat?
Uit onderzoek van Econsultancy (onder meer dan 1.000 professionals) blijkt dat men vooral kijkt naar de impact op websitebezoeken, sales, interactie met (potentiƫle) klanten en naamsbekendheid. De resultaten uit dit onderzoek zijn in onderstaande Infographic gedetailleerd uitgewerkt. Deze laat goed zien dat:
- 62% geen content marketing strategie heeft
- (meer) interactie de meest genoemde doelstelling is
- het aantal unieke bezoekers een veelgebruikte maatstaf is voor succes
- prestatie-indicatoren over 4 categorieƫn verdeeld kunnen worden
Meer interactie is dus een belangrijk doel. Dan vind ik het wel vreemd dat relevante ‘metrics’ voor interactie nogal laag scoren. Het lijkt erop dat doelen en KPI’s voor Content Marketing bij veel bedrijven (nog) niet goed op elkaar afgestemd. Maar goed – oordeel zelf:
Wil je weten hoe ik je hiermee kan helpen? Neem dan even contact op.
Gave infographic Jos, heb ik ook al eens aandacht aan besteed http://www.slagtermedia.nl/content-marketing-wordt-nog-niet-gemeten-infographic/ maar goed dat je het hier nog eens noemt!
Bedankt voor je reactie. Jouw artikel heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Het is niet mijn gewoonte om dezelfde Infographics te gebruiken, maar ja – shit happens.
Inderdaad, en niet iedereen bezoekt alle online marketing websites ;).