QR Codes, u heeft ze ongetwijfeld wel eens gezien. Een QR code is een tweedimensionale streepjes code die in 1994 is ontwikkeld door het Japanse bedrijf Denso. De letters QR staan voor Quick Response en de codes waren oorspronkelijk bedoeld voor het identificeren van auto-onderdelen. Tegenwoordig worden ze steeds vaker gebruikt, bijvoorbeeld in tijdschriften, bushaltes en op visitekaartjes. Smartphone bezitters met een barcodescanner kunnen deze codes lezen en direct naar de betreffende webpagina gaan. QR codes leggen als het ware een verbinding tussen online en offline. Ze zijn niet alleen geschikt voor consumenten marketing maar ook in de B2B Marketingmix. Het zakelijk gebruik van QR codes neemt een vlucht en dat is te zien in deze Infographic:
(bron: Queaar)
Maakt u al gebruik van QR codes in uw B2B Marketing? Waarom wel of juist niet?
Leuk om te zien hoe de QR-codes steeds meer gebruikt worden en door wie. Zelf lijkt het me een leuk idee om een QR-code op visitekaartjes te plaatsen, zodat mensen snel mijn website kunnen bezoeken. Weet jij toevallig hoe je zelf zo’n code aanmaakt?
Hoi Mariska, bedankt voor je reactie. Gewoon even googlen op ‘zelf een QR code maken’ . Dan kom je er wel.