Je hebt het vast vaker gehoord: ‘Zorg dat je in het hoofd van je klant komt’. Maar als je onderstaande Infographic van MainPath ziet, moet je je eigenlijk afvragen hoe je in het brein van je klant komt.
Het gaat hier om de vraag hoe ons brein reageert op Content Marketing. Zo blijkt dat geschreven content (zoals ebooks en blog artikelen) vooral effectief is om een relatie op te bouwen. Aan de andere kant lijkt interactieve content juist geschikt voor het creëren van persoonlijke betrokkenheid en het waardevolle ervaringen.
Gebruik onderstaande Infographic om de juiste Content Marketing kanalen te bepalen:
Top-5 Boeken over Content Marketing:
#1 Content! Zuurstof voor je klanten
Op welke manier vergroot je de bekendheid van jouw bedrijf? Hoe vaak moet je eigenlijk bloggen? Hoe genereer je leads in een online omgeving. Content! geeft antwoord op deze en andere vragen.
#2 Content marketing en community management
Dit is een interessant studieboek dat een verbinding legt tussen content marketing en communities. Leest prettig, zit goed in elkaar en is voorzien van aansprekende voorbeelden. Een aanrader!
Leest makkelijk weg, zit vol voorbeelden van kleine bedrijven en is geschikt voor zowel beginners als ervaren content marketeers.
#4 Campus handboek – Content Marketing
Een mooi boek voor marketeers die willen beginnen met Content Marketing of die zich verder willen verdiepen in de kneepjes van het vak. Goed en vlot geschreven is het een toegankelijk boek met veel informatie en praktische cases. Aanrader!
Wat campagnes zijn voor reclamemakers, zijn formats voor contentmakers. In dit boek staan meer dan honderd voorbeelden van formats. Je leest hoe je als merk zelf formats kunt ontwikkelen. Formats die hard nodig zijn, omdat ze binnen de contentstrategie van merken zorgen voor meer orde, meer structuur en minder los zand.
Geef een reactie