De hype zijn we nu wel voorbij. Terwijl sommige bedrijven nog niet weten wat ze met Social Media moeten doen, kiezen anderen juist voor een strategische benadering. Deze ondernemingen maken vaak budget vrij voor Social Media Marketing. Ten opzichte van 2010 is dit jaar in de V.S. zelfs een toename te zien. Daar wil zestien procent van de bedrijven het budget voor Social Media Marketing met meer dan 50% verhogen, zo blijkt uit onderzoek onder 3.300 Marketeers – uitgevoerd door MarketingSherpa. De reden? Ze hebben steeds meer inzicht in het financiële resultaat.
Budget voor Social Media Marketing
Chart: Trend in annual social marketing budget planning shows continued increase
Meer Marketing Managers overtuigd van het rendement
Uit het onderzoek blijkt dat 20% van de Marketing Managers in de V.S. zegt dat Social Media Marketing een meetbare Return On Investment oplevert. Dit percentage is binnen een jaar bijna verdrievoudigd. Er is dus een trend waarin Social Media Marketing meer op waarde wordt geschat.
Lees ook:
- Hoe volwassen is uw organisatie in Social Media?
- Hoe kunnen bedrijven winst maken met Social Media?
- Hoe bepaal ik het rendement van Social Media?
- Social Media strategie als voorwaarde voor succes
In Nederland lijken de meeste bedrijven in de zakelijke markt nog niet bereid om te investeren in Social Media Marketing. Goed bedoeld wordt vaak gekozen voor een student of afstudeerder. Of een enthousiaste medewerker leeft zich uit – zonder commitment, doel en strategie.
Ik ben erg benieuwd wat naar uw mening en eventuele beslissingen. Hoe bepaalt u het budget voor Social Media Marketing? Geef uw reactie via het formulier hieronder!
Geef een reactie