• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Marketing Trends / In 2011 meer budget voor Social Media Marketing

In 2011 meer budget voor Social Media Marketing

De hype zijn we nu wel voorbij. Terwijl sommige bedrijven nog niet weten wat ze met Social Media moeten doen, kiezen anderen juist voor een strategische benadering. Deze ondernemingen maken vaak budget vrij voor Social Media Marketing. Ten opzichte van 2010 is dit jaar in de V.S. zelfs een toename te zien. Daar wil zestien procent van de bedrijven het budget voor Social Media Marketing met meer dan 50% verhogen, zo blijkt uit onderzoek onder 3.300 Marketeers – uitgevoerd door MarketingSherpa. De reden? Ze hebben steeds meer inzicht in het financiële resultaat.

Budget voor Social Media Marketing

Chart: Trend in annual social marketing budget planning shows continued increase

Meer Marketing Managers overtuigd van het rendement

Uit het onderzoek blijkt dat 20% van de Marketing Managers in de V.S. zegt dat Social Media Marketing een meetbare Return On Investment oplevert. Dit percentage is binnen een jaar bijna verdrievoudigd. Er is dus een trend waarin Social Media Marketing meer op waarde wordt geschat.

Lees ook:

  • Hoe volwassen is uw organisatie in Social Media?
  • Hoe kunnen bedrijven winst maken met Social Media?
  • Hoe bepaal ik het rendement van Social Media?
  • Social Media strategie als voorwaarde voor succes

In Nederland lijken de meeste bedrijven in de zakelijke markt nog niet bereid om te investeren in Social Media Marketing. Goed bedoeld wordt vaak gekozen voor een student of afstudeerder. Of een enthousiaste medewerker leeft zich uit – zonder commitment, doel en strategie.

Ik ben erg benieuwd wat naar uw mening en eventuele beslissingen. Hoe bepaalt u het budget voor Social Media Marketing? Geef uw reactie via het formulier hieronder!

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Artificial Intelligence (2)
  • Boeken (12)
  • Branding (6)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (7)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (75)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (9)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer