• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

VeldMerk

B2B Online Marketing, Marketing Strategie, Content Marketing

SiteGeny- De website voor de ondernemer
  • Home
  • Online monitoring
  • Webshop software
  • Marketing Tools
  • Boeken tips
  • Blog
  • Contact
You are here: Home / Marketing Trends / In 2011 meer budget voor Social Media Marketing

In 2011 meer budget voor Social Media Marketing

De hype zijn we nu wel voorbij. Terwijl sommige bedrijven nog niet weten wat ze met Social Media moeten doen, kiezen anderen juist voor een strategische benadering. Deze ondernemingen maken vaak budget vrij voor Social Media Marketing. Ten opzichte van 2010 is dit jaar in de V.S. zelfs een toename te zien. Daar wil zestien procent van de bedrijven het budget voor Social Media Marketing met meer dan 50% verhogen, zo blijkt uit onderzoek onder 3.300 Marketeers – uitgevoerd door MarketingSherpa. De reden? Ze hebben steeds meer inzicht in het financiële resultaat.

Budget voor Social Media Marketing

Chart: Trend in annual social marketing budget planning shows continued increase

Meer Marketing Managers overtuigd van het rendement

Uit het onderzoek blijkt dat 20% van de Marketing Managers in de V.S. zegt dat Social Media Marketing een meetbare Return On Investment oplevert. Dit percentage is binnen een jaar bijna verdrievoudigd. Er is dus een trend waarin Social Media Marketing meer op waarde wordt geschat.

Lees ook:

  • Hoe volwassen is uw organisatie in Social Media?
  • Hoe kunnen bedrijven winst maken met Social Media?
  • Hoe bepaal ik het rendement van Social Media?
  • Social Media strategie als voorwaarde voor succes

In Nederland lijken de meeste bedrijven in de zakelijke markt nog niet bereid om te investeren in Social Media Marketing. Goed bedoeld wordt vaak gekozen voor een student of afstudeerder. Of een enthousiaste medewerker leeft zich uit – zonder commitment, doel en strategie.

Ik ben erg benieuwd wat naar uw mening en eventuele beslissingen. Hoe bepaalt u het budget voor Social Media Marketing? Geef uw reactie via het formulier hieronder!

SiteGeny- De website voor de ondernemer

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ben altijd erg enthousiast over online marketing, strategie en innovatie. Daarnaast ben ik als bestuurslid betrokken bij Launchlab, startup community in Zwolle.

Reader Interactions

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (5)
  • Branding (3)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (60)
  • Digitale Strategie (73)
  • E-commerce (3)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (36)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (5)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

webwinkel maken

Footer

  • Account Based Marketing
  • Boeken
  • Branding
  • Case Studies
  • Content Marketing
  • Digitale Strategie
  • E-commerce
  • Email Marketing
  • Inbound Marketing
  • Leadgeneratie
  • LinkedIn
  • Marketing Trends
  • SEO
  • Social Media
  • Social Selling
  • Thought Leadership
  • Tools
  • Zakelijk bloggen

Copyright © 2019 · Magazine Pro On Genesis Framework · WordPress · Log in