Ben je bezig met het bedenken van een nieuwe b2b marketingstategie?
Dan is de kans groot dat je je focust op het vergroten van je naamsbekenbdheid en het genereren van kwalitatieve leads.
Maar er zijn tegenwoordig heel veel manieren om mensen te bereiken, dus hoe pak je dat aan?
B2B marketingstrategie bepalen: hoe doe je dat?
Onderstaande infographic laat zien wat de belangrijkste feiten en inzichten zijn, zodat je de meest effectieve b2b marketingstrategie kunt bepalen. Geen overbodige luxe trouwens, want 51% van de bedrijven heeft niet eens een duidelijke strategie en 79% van de leads bereiken nooit de collega’s van Sales.
Daarnaast zijn er nogal wat misverstanden bij het ontwikkelen van een b2b marketingstrategie, zoals deze:
- ‘Hoe meer views of clicks we hebben, hoe meer leads we realiseren’
- ‘Niemand leest lange artikelen’
- ‘Slechts 1% van de leads converteert
Deze en ander interessante inzichten check je in deze Infographic van Imaniasium: