InSites Consulting heeft onderzoek gedaan naar de adoptie en de integratie van Social Media in bedrijfsprocessen. De respondenten bestaan uit 400 Senior Marketing Managers afkomstig uit zes verschillende branches in de UK en VS.
Enkele resultaten uit het onderzoek naar de integratie van Social Media:
- 68% heeft een Facebook pagina
- 56% heeft een Twitter account
- 47% heeft een bedrijfsprofiel op Linkedin
- 38% doet er niets mee of zit in de experimentele fase
- 14% heeft Social Media geintegreerd in bestaande processen
- grote verschillen tussen diverse branches
- onduidelijk rendement is grootste barrière voor integratie
- 67% probeert Social Media te integreren met een marketingplan
- Lead generatie via Social Media wordt beschouwd als meest waardevolle KPI
Lees meer over Social Media in B2B:
- Hoe overtuig ik mijn directie om Social Media te omarmen?
- 4 kritische succesfactoren voor Social Media
- Social Media strategie als voorwaarde voor succes
- 5 voordelen van Social Media beleid voor bedrijven
- 3 manieren om Social Media te organiseren
- In 5 stappen naar een Social Media strategie
Wil je weten hoe ik je kan helpen, of heb je een andere vraag? Neem even contact op.
Geef een reactie