• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Social Media / 24 redenen waarom bedrijven niet investeren in Social Media

24 redenen waarom bedrijven niet investeren in Social Media

investeren in Social MediaRegelmatig spreek ik ondernemers die wél relevant willen blijven in het digitale tijdperk – maar niet investeren in Social Media. Hoe kunnen we dat verklaren?

Zeker, iedereen heeft een mening over Social Media. Toch bedenken mensen allerlei excuses waarom ze Social Media niet opnemen in hun strategie.


Waarom bedrijven niet investeren in Social Media

  1. Het is schadelijk voor de productiviteit van werknemers
  2. Het kan de reputatie van het bedrijf schaden
  3. We hebben geen idee waar het naar toe gaat
  4. We worden al overspoeld met informatie
  5. Online conversaties zijn erg oppervlakkig; we hebben wel wat beters te doen
  6. We hebben hier niet de tijd of de middelen voor om hieraan bij te dragen
  7. Onze zakelijke klanten gebruiken het niet
  8. Traditionele media is nog steeds belangrijker, Social Media komt later wel
  9. Het past niet binnen onze huidige structuren
  10. Commerciele resultaten zijn niet gegarandeerd
  11. De manieren om Social Media te meten en te analyseren zijn niet betrouwbaar
  12. Wij zitten in B2B en wie wil er nou horen over onze producten en oplossingen
  13. We zullen de controle verliezen over ons merk en imago
  14. Onze directie of het management levert niet de nodige middelen
  15. We wachten eerst op het rendement bij andere bedrijven
  16. We zijn bang om fouten te maken
  17. We weten niet hoe we moeten beginnen
  18. Eigenlijk willen we niet ons gezicht laten zien
  19. We hebben geen budget beschikbaar
  20. We missen de expertise om ermee om te gaan
  21. Het ontbreekt ons aan visie en beleid
  22. We zijn bang voor feedback en kritiek
  23. We zijn zo nieuwsgierig… dat we liever wachten
  24. We staan hier ronduit sceptisch tegenover

Dit is een greep uit de argumenten die ik links en rechts nog wel eens tegenkom. En het is vaak de directie die een doorslaggevende rol speelt om beter in te spelen op digitale ontwikkelingen.

De vraag is dus: hoe krijg je voldoende draagvlak, mensen en middelen voor Social Media?

Credits: Flickr

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer