• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Strategie / 3 Klantprofielen van B2B kopers met online gedrag [Infographic]

3 Klantprofielen van B2B kopers met online gedrag [Infographic]

Het opstellen van klantprofielen van B2B kopers is één van de eerste en belangrijkste stappen in een digitale strategie. Zo’n klantprofiel zorgt enerzijds voor focus en anderzijds voor een betere interne beleving en afstemming. Maar wat komt er zoal in zo’n omschrijving? Om een indruk te geven staat hieronder een Infographic met drie klantprofielen van B2B kopers.

De Infographic is gebaseerd op onderzoek van Acquity Group (onder 207 B2B kopers met meer dan $ 100.000 budget) en bevat 3 verschillende typen zakelijke kopers:

  1. Mary the Millennial (18-35 jaar);  doet online onderzoek en is geneigd tot online aanschaf
  2. Gerry the Gen (36-45 jaar); doet online onderzoek, maar is minder geneigd online aanschaf
  3. Jane the Boomer (46-60+); is overall minder online actief vergeleken met Mary en Gerry

klantprofielen van B2B kopers

Wat mij opvalt in deze Infographic:

  • Gemiddeld verwachten B2B kopers dat online bestedingen met 37% toenemen
  • 57% van de B2B kopers heeft al ervaring met online aankopen
  • 50% van B2B kopers met een groot budget besteden 90% online bij leveranciers
  • De opkomst van Amazon Supply als nieuwe speler in B2B

Zelf zou ik een klantprofiel van meer relevante informatie voorzien dan in deze Infographic wordt weergegeven. Maar ik vond het zeker het delen waard – vanwege de inzichten in online gedrag.


Wil je weten hoe ik je hiermee kan helpen? Neem dan even contact op.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer