• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Leadgeneratie / B2B Top scoort met leadgeneratie via Social Media [Onderzoek]

B2B Top scoort met leadgeneratie via Social Media [Onderzoek]

De beste B2B bedrijven genereren gemiddeld 17% van hun leads uit Social Media, vergeleken met 7% door andere bedrijven. Dat blijkt uit een rapport van de Aberdeen Group, dat onderzoek deed naar de Social Media strategie van best presterende B2B bedrijven.

Best-in-class bedrijven scoren beter met leadgeneratie via Social Media. Ook hebben zij Social Media Marketing beter geïntegreerd met andere kanalen en processen. In dit artikel staan enkele opvallende resultaten.


Strategische keuze voor leadgeneratie via Social Media

Top bedrijven in B2B anticiperen op de ontwikkeling dat de traditionele verkoop cyclus niet meer volstaat. Zo noemt bijna de helft dat leadgeneratie via Social Media marketing als belangrijkste speerpunt.

leadgeneratie via Social Media

Integratie van Social Media met andere kanalen

Top B2B bedrijven hebben meer aandacht voor integratie van Social Media dan gemiddeld in hun branche. Zo integreren ze Social Media vaker met E-mail en zoekmachine optimalisatie (SEO).

leadgeneratie via Social Media

Daarnaast blijkt dat de B2B bedrijven met de hoogste omzetgroei beter inspelen op nieuwe technologieën:

  • 51% van de B2B Top gebruikt Social Sharing tools
  • 49% van de B2B Top gebruikt SEO trefwoorden voor Social Media monitoring
  • Top bedrijven in B2B gebruiken Social Media Marketing langer dan gemiddeld in hun branche

De resultaten van dit onderzoek zijn gebaseerd op antwoorden van 500 respondenten uit B2B. Net als een eerder onderzoek van Altimeter lijkt er een duidelijke relatie tussen financiële prestaties en het inspelen op de kansen van Social Media. Daarnaast trek ik de conclusie dat First Movers betere resultaten behalen met Social Media Marketing. Daarbij is leadgeneratie via Social Media vaak een belangrijke focus.

Lees meer over leadgeneratie via Social Media:

  • 3 voorbeelden van B2B leadgeneratie via Facebook
  • B2B Social Media Marketing: voorbeelden van leadgeneratie
  • Leads genereren via social media

Wil je weten hoe ik je kan helpen, of heb je een andere vraag? Neem even contact op.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. Edwin Vlems says

    22 mei 2012 at 18:23

    Traditionele verkoop werkt niet meer, dus gaan we leads opjagen op die nieuwe social media? Dat ruikt naar leadofilie:
    http://metaalmarketing.wordpress.com/2011/11/14/leadofilie-het-failliet-van-de-trechter-in-marketing/

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      22 mei 2012 at 21:58

      Dag Edwin, je reactie m.b.t. dit artikel vind ik een beetje te kort door de bocht. Maar je blog over de traditionele marketing trechter snijdt natuurlijk wel hout. Toch kan die trechter mensen wel houvast bieden en is het niet meer of minder dan een model. Net zoals de Customer Journey dat is. Waar het m.i. om gaat: welk framework / model doet het meest recht aan de werkelijkheid én kunnen mensen daar voldoende mee uit de voeten.

      Overigens een terechte opmerking dat meestal weinig aandacht is voor de fase NA de aankoop beslissing. De meeste marketeers focussen op het genereren van de juiste leads voor Sales. Terwijl het vaak rendabeler is om meer investeren in bestaande klanten. Dat wordt in de praktijk (deels) ingevuld door de accountmanager en/of een aftersales/support afdeling.

      In de toekomst verwacht ik dat we afscheid nemen van de verschillende silo’s die nog kenmerkend is voor de huidige organisatie structuren die stammen uit de 19e eeuw waarin het product / productieproces centraal stonden. Die transitie zou zo maar een jaar of 10 kunnen duren.

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (5)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer