Wat ga jij dit jaar doen om online te groeien?
Adverteren? Sociale media? Bloggen? Storytelling? Vloggen? Email marketing? Of herhaal je de aanpak van vorig jaar?
Wat je ook van plan bent:
De mogelijkheden om klanten online te bereiken, zijn eindeloos.
Dit stelt iedereen voor dezelfde uitdaging: Hoe weet je wat de beste online groeistrategie is?
De kans is groot dat je veel investeert en het niets of weinig oplevert.
Hoe voorkom je dat?
Deze vraag heb ik mezelf ook gesteld. De afgelopen jaren heb ik me daarom verdiept in de manier waarop sommige startups razendsnel groeien. Dat vind ik erg interessant, want startups hebben meestal weinig geld voor marketing.
Ze moeten dus slim investeren en daarvoor gebruiken ze de ‘Growth Hacking’ methode.
Growth Hacking is een systematische methode om in korte tijd te bepalen wat de beste online groeistrategie is. Steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van deze aanpak. Het gaat dus over het ontdekken – ‘hacken’ – van de juiste online marketingaanpak.
Deze methode is niet alleen geschikt voor startups: ook MKB bedrijven, multinationals en zelfstandige ondernemers kunnen het gebruiken.
Hoe gebruik je Growth Hacking?
Uitgangspunt is dat je een product of dienst hebt die mensen echt willen hebben.
Vervolgens ga je aan de slag met deze drie stappen:
- Maak een lijst met ideeën
- Zet deze ideeën in volgorde van prioriteit
- Ga testen en analyseren
Klinkt simpel en dat is het ook. Met de juiste mindset en tools is dit de meest betrouwbare manier om snel de beste online groeistrategie te ontdekken.
Wil je meer weten over Growth Hacking en hoe ik je daarmee kan helpen?