Moderne leiders hebben de toekomst. CEO’s en managers die voorop lopen met Social Media, plukken daar de vruchten van. Ze zijn in staat om nieuw talent aan de trekken, de loyaliteit van klanten te vergroten en koop intenties positief te beïnvloeden.
Daarnaast denkt 71% van de medewerkers dat CEO’s beter communiceren als zij actief zijn op Social Media. Het omgekeerde lijkt helaas ook waar. Dat concludeert Brandfog, op basis van onderzoek onder 800 medewerkers van kleine en grote bedrijven uit verschillende branches in de V.S. en de U.K.
Hieronder een overzicht van de uitkomsten die mij het meest opvallen.
Waarom CEO’s niet actief zijn op Social Media
- 24,2% denkt dat CEO’s bang zijn voor negatieve feedback en kritiek
- 20,6% denkt dat CEO’s er geen tijd voor vinden
- 16,3% heeft geen idee waarom leiders er niet zijn
Wie is verantwoordelijk voor het imago op Social Media
- 24,5% zegt dat ze het niet weten (!)
- 23,9% zegt dat Marketing hiervoor verantwoordelijk is
- 22,6% zegt dat niemand hiervoor verantwoordelijk is
Wat is het effect van CEO’s op Social Media
- 87,5% vindt het (zeer) effectief voor corporate branding
- 80,9% vindt het (zeer) effectief voor Social PR & Recruitment
- 83,9% vindt het (zeer) effectief voor merk loyaliteit
- 80,8% vindt het (zeer) effectief voor koop intenties
Overige resultaten uit het onderzoek
- 80,6% vindt het belangrijk dat Social Media een (zeer) belangrijk communicatie kanaal is
- 68,7% denkt dat een CEO op Social Media resulteert in meer eerlijkheid en betrouwbaarheid
- 71,0% denkt dat leiders beter gaan comunniceren als ze ervaring hebben met Social Media
- 67,5% denkt dat het effectief is als CEO’s Social Media gebruiken voor crisis management
- 46,8% denkt dat CEO’s die Social Media links laten liggen, het contact met klanten verliezen
- 42,3% denkt dat CEO’s die Social Media links laten liggen, in de toekomst minder relevant zijn
Gerelateerde artikelen:
Wil je weten hoe ik je hiermee kan helpen? Neem dan even contact op.
Geef een reactie