• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Marketing Trends / Moderne CEO’s hebben toekomst op Social Media

Moderne CEO’s hebben toekomst op Social Media

Moderne leiders hebben de toekomst. CEO’s en managers die voorop lopen met Social Media, plukken daar de vruchten van.  Ze zijn in staat om nieuw talent aan de trekken, de loyaliteit van klanten te vergroten en koop intenties positief te beïnvloeden.

Daarnaast denkt 71% van de medewerkers dat CEO’s beter communiceren als zij actief zijn op Social Media. Het omgekeerde lijkt helaas ook waar. Dat concludeert Brandfog, op basis van onderzoek onder 800 medewerkers van kleine en grote bedrijven uit verschillende branches in de V.S. en de U.K.

Hieronder een overzicht van de uitkomsten die mij het meest opvallen.

Waarom CEO’s niet actief zijn op Social Media

  • 24,2% denkt dat CEO’s bang zijn voor negatieve feedback en kritiek
  • 20,6% denkt dat CEO’s er geen tijd voor vinden
  • 16,3% heeft geen idee waarom leiders er niet zijn

CEO

Wie is verantwoordelijk voor het imago op Social Media

  • 24,5% zegt dat ze het niet weten (!)
  • 23,9% zegt dat Marketing hiervoor verantwoordelijk is
  • 22,6% zegt dat niemand hiervoor verantwoordelijk is

CEO

Wat is het effect van CEO’s op Social Media

  • 87,5% vindt het (zeer) effectief voor corporate branding
  • 80,9% vindt het (zeer) effectief voor Social PR & Recruitment
  • 83,9% vindt het (zeer) effectief voor merk loyaliteit
  • 80,8% vindt het (zeer) effectief voor koop intenties

CEO

Overige resultaten uit het onderzoek

  • 80,6% vindt het belangrijk dat Social Media een (zeer) belangrijk communicatie kanaal is
  • 68,7% denkt dat een CEO op Social Media resulteert in meer eerlijkheid en betrouwbaarheid
  • 71,0% denkt dat leiders beter gaan comunniceren als ze ervaring hebben met Social Media
  • 67,5% denkt dat het effectief is als CEO’s Social Media gebruiken voor crisis management
  • 46,8% denkt dat CEO’s die Social Media links laten liggen, het contact met klanten verliezen
  • 42,3% denkt dat CEO’s die Social Media links laten liggen, in de toekomst minder relevant zijn

Gerelateerde artikelen:

  • Social Media en leiderschap: 6 nieuwe vaardigheden

Wil je weten hoe ik je hiermee kan helpen? Neem dan even contact op.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer