Wil je de naamsbekendheid vergroten, maar heb je weinig of geen budget? Je hebt tegenwoordig geen groot budget nodig om dat voor elkaar te krijgen. Met slimme marketing kom je een heel eind, als je weet wat je doet.
In dit artikel vind je een Infographic met 6 tips om je naamsbekendheid te vergroten via internet marketing.
#1 Gebruik de kansen van Sociale Media
Je naamsbekendheid vergroten via internet begint vaak met Sociale Media. Zo kun je met Facebook en Twitter in een korte periode een groot publiek bereiken. Voor een zakelijke doelgroep ligt LinkedIn uiteraard eerder voor de hand. Maar het is belangrijk om je eerst te verdiepen in het mediagebruik van je doelgroep en de kenmerken van de verschillende platforms.
#2 Verdiep je in de verschillende platforms
Elk platform heeft haar eigen kracht. Zo is Facebook verreweg het grootste platform, dat elke maand door meer dan 1 miljard mensen wordt gebruikt. Gemiddeld spenderen ze daar maar liefst 6,5 uur.
Maar er is meer. De afgelopen jaren is Instagram snel in populariteit gegroeid, met zo’n 500 miljoen actieve gebruikers. Het platform is erg geschikt om een relatief jong publiek te bereiken met aansprekende foto’s.
Ook Pinterest is relatief nieuw en kent vooral veel vrouwelijke gebruikers. Het platform leent zich voor visuele content, zoals Infographics en video’s. Opvallend detail: na Facebook genereert Pinterest momenteel de meeste websitebezoeken. Nog niet overtuigd? Bekijk dan eens: ‘Wat je moet weten van Pinterest als marketingtool‘ en ‘Waarom zou je Pinterest zakelijk gebruiken?‘
Twitter is al jaren niet weg te denken uit het landschap van Sociale Media. Alle regionale, nationale en internationale media zijn daarop te vinden. Dat maakt het platform per definitie interessant om aandacht te krijgen en de naamsbekendheid te vergroten. Behalve journalisten, politici, trendwatchers en marketingcommunicatie professionals, kom je er ook relatief veel ondernemers tegen.
Tenslotte is het gebruik van een blog een effectieve manier om je naamsbekendheid te vergroten. Uit ervaring weet ik dat bloggen vooral een investering is voor de langere termijn. In dit artikel staan 7 redenen om te beginnen met zakelijk bloggen.
#3 Maak gebruik van Content Marketing
Onderzoek laat zien dat Content Marketing het aantal websitebezoeken kan verhogen en dat de positie in zoekmachines wordt verbeterd. Een strategische inzet van Content Marketing zorgt ervoor dat je naamsbekendheid via internet toeneemt.
Meer naamsbekendheid is natuurlijk niet voldoende: je moet ook zorgen dat mensen klanten worden. In dit artikel lees je hoe – in 4 stappen – nieuwe klanten aantrekt met content marketing.
#4 Varieer en combineer verschillende content
Content bestaat uit verschillende vormen van informatie die met anderen gedeeld kan worden. Het is een breed spectrum, van e-mail nieuwsbrieven tot foto’s op Facebook en video’s op YouTube.
#5 Verbeter de vindbaarheid van je website
Dit is een doeltreffende manier om onder de aandacht te komen van potentiële klanten en je naamsbekendheid via internet te vergroten. Zoekmachines zoals Google genereren maar liefst 4x keer zoveel bezoekers als Sociale Media. Investeer dus in zoekmachineoptimalisatie (het levert mij structureel 25% meer bezoekers op).
#6 Spring eruit
De paarse koe… de blauwe banaan… iedere ondernemer of professional heeft er wel eens over gehoord. Maar het is niet alleen belangrijk om anders te zijn.
Consistentie, toegevoegde waarde en interactie zijn net zo belangrijk voor het vergroten van je naamsbekendheid via internet marketing.
Wil jij je naamsbekendheid vergroten via internet en ben je benieuwd hoe ik je kan helpen? Neem dan even contact op.
Het gebruik van sociale media is niet meer weg te denken. Als je je business wilt promoten, dan moet je gewoon gebruik maken van platformen zoals facebook, instagram en twitter. Content is natuurlijk ook heel belangrijk, dus het is ideaal als je iemand in dienst neemt die zich helemaal hierop kan concentreren. Ze zullen dan content maken en die op een aantrekkelijke manier presenteren.