Online Marketing is volop in ontwikkeling. Om op de hoogte te blijven, lees ik daarom regelmatig nieuwe boeken. Voor 2019 heb ik een selectie gemaakt van 10 beste Online Marketing boeken die ik graag wil lezen.
#1 Instaproof
Instagram is natuurlijk niet meer weg te denken en daarom staat dit boek met stip op 1 als Online Marketing boek voor 2019. Dit boek is dé Instagramgids die succes voor iedereen haalbaar maakt, of jij nou een lokale bakkerij (met fantastische croissants) runt of het nieuwste online mode-icoon wil worden. ‘Instaproof‘ staat bol van de praktische tips & tricks, naar bevat ook inspirerende succesverhalen van Nederlandse Instagrammers.
#2 Aan het typen…
Je herkent het direct: dit boek gaat over Whatsapp. Of eigenlijk over het gebruik van onze mobiele telefoons. Het is beslist geen traditioneel boek, want het staat vol hilarische grappen. Dat maakt ‘Aan het typen…‘ geen zakelijk leesvoer, maar is zeker een vermakelijk cadeau – voor jezelf of een ander ;)
#3 Doelgerichte SEO
Hoe wordt je website gevonden in zoekmachines? Met dit praktische boek van Tonny Loorbach krijg je een stappenplan om je website hoger in Google te krijgen. Van ‘white hat SEO’ tot ‘meta description’, alle belangrijke elementen van zoekmachineoptimalisatie komen aan bod. Dit boek is geschikt voor beginners en onmisbaar in deze top 10 Online Marketing boeken voor 2019.
#4 Geld verdienen via bol.com
Bol.com is zeer succesvol geworden, vooral omdat ze de webwinkel hebben opengesteld voor externe verkopers. Dat kan jij ook zijn en in dit boek leer je hoe je geld kunt verdienen via het platform van Bol.com
#5 Crushing it!
Dit boek van Gary Vaynerchuck laat je zien hoe je een bestaan als ondernemer op kunt bouwen. Slim gebruik van sociale media staat daarin centraal en het boek staat vol met praktische tips en voorbeelden om daarmee aan de slag te gaan.
#6 De kleine Bloggen voor Dummies
Denk je erover om te gaan bloggen? Dit boekje begeleidt je van begin tot eind over hoe je op verschillende sociale media te werk gaat en waarom het tegenwoordig belangrijk is om te gaan bloggen. Deze ‘dummies’-gids is geschikt voor beginnende en professionele bloggers.
#7 Facebook marketing voor Dummies
Facebook is nog steeds een onmisbaar platform om je doelgroep te bereiken. Dit boekje op zakformaat legt je van A tot Z uit hoe je een marketingcampagne op Facebook voorbereidt, inboekt, monitort en optimaliseert. Je leest alles over de Business Manager, de Power Editor, pagina-insights en de targeting mogelijkheden op Facebook.
#8 Verleiden op internet
Aartjan van Erkel leert je in dit boekje de fijne kneepjes van internet copywriting. Met tal van voorbeelden laat hij zien hoe het moet en ook hoe het vooral niet moet. De voorbeelden zijn voorzien van mooie teksten die lekker weglezen. De punten die Aartjan aanstipt zijn erg waardevol, voor zowel de hobbyist als de ondernemer die zijn website wil verbeteren met teksten.
#9 Schrijven voor SEO
Sociale media worden steeds meer media (nieuws) platforms en dat maakt zoekmachinemarketing (SEO) nog belangrijker. Vandaar dat er nog een SEO boek in deze top 10 beste Online Marketing boeken voor 2019 staat.
#10 Content! Zuurstof voor je klanten
In dit boek legt Antal de Waij goed uit hoe content marketing eigenlijk werkt. Je vindt er ook een ‘content canvas’, een handige tool om een content strategie vorm toe geven. Verder bevat dit boek veel voorbeelden en handige lijstjes om te gebruiken bij de invulling van een eigen plan. Eigenlijk alles wat je moet weten rondom content marketing.