• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Social Media / Online marketing en de kunst van timing

Online marketing en de kunst van timing

Timing in Online MarketingIk krijg regelmatig de vraag op welke momenten bedrijven actief moeten zijn met Social Media en online marketing. Daarom heb ik een webinar gevolgd van Dan Zarella, Social Media onderzoeker en verbonden aan Hubspot. Tijdens zijn presentatie gaf hij opmerkelijke eye-openers over het effect van timing in Online Marketing. In dit artikel staan enkele interessante suggesties op basis van zijn onderzoek.

Timing in Social Media

  • Twitter in de middag en aan het eind van de week
  • Hoe meer Twitter berichten, hoe meer volgers
  • Verspreid via Twitter hooguit 1 a 2 links per uur

Timing in E-mail Marketing

  • Experimenteer met mailings in het weekend of vroeg in de ochtend
  • Een hogere frequentie in e-mail marketing verlaagt het percentage uitschrijvingen
  • E-mail nieuwsbrieven worden het best gelezen door nieuwe abonnees

Timing met Bloggen

  • Publiceer een blog in het weekend om reacties te krijgen
  • Publiceer een blog vroeg in de ochtend om links te krijgen
  • Publiceer zoveel mogelijk blog posts om unieke bezoekers te krijgen

De bottom line is natuurlijk: meten is weten. Analyseer het gedrag van websitebezoekers, nieuwsbrief abonnees en gebruik monitoring tools om het effect van uw online strategie te meten. Een dashboard met KPI’s kan u daarbij goed van dienst zijn.

The Science of Timing from HubSpot

 

Welke ervaringen heeft u met de timing in Online Marketing en hoe meet u het effect?

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. Patrick Mulder says

    15 februari 2012 at 15:34

    Ik zou voor email marketing vooral eerst kijken naar je (Google) analytics pakket en daar uithalen wat het beste tijdstip is om je mailingen te verzenden.

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      16 februari 2012 at 00:27

      @Patrick bedankt voor je reactie en de mooie tip.

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer