• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Strategie / Top 3 prioriteiten van B2B Marketing Managers

Top 3 prioriteiten van B2B Marketing Managers

prioriteiten van b2b marketing managersOnlangs heeft Serius Decisions de resultaten van haar onderzoek onder B2B marketing managers gepresenteerd. Centraal stond de vraag hoe zij aankeken tegen de toekomstige marketingorganisatie. Het is vooral interessant om te zien welke ontwikkelingen de meeste impact hebben op een marketing afdeling.


In het betreffende artikel worden deze 3 top prioriteiten gegeven:

#1 Meer Marketing ROI

Veel marketing managers geven aan dat hun organisaties flinke vooruitgang hebben geboekt met het creëren van vraag en de mogelijkheden om de impact van marketing te bepalen. Dankzij dit inzicht groeit de behoefte aan een hogere marketing ROI. De taken en verantwoordelijkheden van de marketingafdeling breiden zich uit tot het verstrekken van inzicht in KPI’s, technologie en data management.

#2 Uitbreiding van digitale marketing

De rol van digitale marketing in B2B breidt zich steeds verder uit. Marketing managers zien dat de marketingmix verandert, het gebruik van technologie toeneemt en een doordachte benadering van Social Media bij het beslissingsproces van klanten. Het belang van digitale marketing neemt dus toe. Daardoor ontstaat steeds meer behoefte aan een ‘Center of Excellence’, waar verschillende expertises zoals Social Media marketing bij elkaar worden gebracht.

#3 Van Product naar ‘Solution’ marketing

De derde prioriteit is de transitie van Product marketing naar Solution marketing. Marketing managers geven aan dat ze geconfronteerd worden met klanten die goed geïnformeerd zijn over producten. Maar ze kunnen moeilijk inschatten wat de impact van op de business zal zijn. Om die reden investeren marketing managers meer in de positionering als leverancier van oplossingen – in plaats van producten. Ook geven ze aan meer in content marketing te (willen) investeren. Daardoor ontstaan steeds vaker nieuwe rollen, zoals een ‘Content Strategist’.

Interessant natuurlijk, zo’n onderzoek. Maar in gesprekken merk ik vooral focus op #2 en #3. Als het gaat om de ROI lijken we dat onderwerp liever te ontlopen.

Herken je dat? Wat vind jij van ROI als top prioriteit voor marketing?

Gerelateerde artikelen:

  • Social Media integreren binnen de B2B Marketingmix
  • Waarom de ROI van Social Media op de agenda staat
  • B2B Marketing Managers zien ROI van Social Media strategie
  • Marketing Managers zien meer rendement door Social Media
  • Hoe bepaal ik het rendement van Social Media? 
  • Hoe kunnen bedrijven winst maken met Social Media?

Photo credits: Flickr


Wil je weten hoe ik je kan helpen, of heb je een andere vraag? Neem even contact op.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (5)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer