• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Case Studies / B2B Social Media Case: Hoe SIDN Linkedin heeft ingezet voor R&D

B2B Social Media Case: Hoe SIDN Linkedin heeft ingezet voor R&D

Social Media CaseSIDN (Stichting Internet Domein Registratie) werd in 1996 opgericht vanwege de behoefte aan het structureel registreren en beheren van .nl-domeinnamen in Nederland. SIDN maakt voor een aantal van haar diensten gebruik van open source oplossingen en heeft voor de ontwikkeling van een nieuw product gebruik gemaakt van Linkedin. Marketingmanager Michiel Henneke deelt in een interview de ervaringen die zijn opgedaan. Een mooie B2B Social Media Case:

Linkedin als tool voor productontwikkeling?

“Voor de ontwikkeling van een nieuw product waren we op zoek naar specialisten die ons hierbij konden helpen.  In Nederland waren dat hooguit 5 à 6 mensen, als je tenminste je best deed om ze te vinden. Daarom hebben we besloten om een specifieke LinkedIn-groep te starten en geïnteresseerden hiervoor uit te nodigen.  Na verloop van tijd bestond onze LinkedIn-groep uit zo’n 200 members, stuk voor stuk specialisten die ons konden helpen bij het project. Via requests for proposals hebben we uiteindelijk een demo-applicatie laten bouwen door een bedrijf uit Nieuw-Zeeland.”

Wat zijn de resultaten voor SIDN?

“In de eerste plaats een aanzienlijke kostenbesparing, want het opzetten van een LinkedIn-groep is kosteloos. Daarnaast is het heel gemakkelijk om specifieke kennis te verkrijgen, waarbij je niet beperkt bent tot je bestaande sector of thuismarkt. En in het geval van SIDN hadden we ook nog een afzetmarkt gerealiseerd, omdat de LinkedIn members de applicatie gingen gebruiken.”

Zijn er ook nadelen bij deze manier van productontwikkeling?

“Een kanttekening is wel dat wij gebruik maken van open standaarden. Ik kan mij voorstellen dat deze manier van R&D minder geschikt is voor producten waarbij beslotenheid een cruciale rol speelt. In dat geval zou een organisatie eerder gebruik maken van een intranetomgeving met social media eigenschappen om kennisdeling te bevorderen.”


Waarschijnlijk vind je dit ook interessant

  • Hoe werkt het algoritme van LinkedIn?
  • Zo bouw je het perfecte LinkedIn profiel
  • Tips voor LinkedIn: Laat je netwerk groeien in 5 minuten per dag
  • De beste verkopers kennen de kracht van LinkedIn
  • Adverteren op LinkedIn: voordelen en nadelen
  • Internationaal netwerken: alternatieven voor LinkedIn
  • 8 Manieren om potentiële klanten te vinden op LinkedIn

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer