• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Social Media / Social Media Kanalen en Toepassingen in B2B [Infographic]

Social Media Kanalen en Toepassingen in B2B [Infographic]

Veel mensen stellen mij de vraag welke Social Media kanalen ze moeten gebruiken en waarvoor. Daarom heb ik deze in kaart gebracht in een beknopt overzicht. Maar waar hebben we het eigenlijk over? Social Media worden vaak verward met sociale netwerken. Om hierin duidelijkheid te scheppen, hanteer ik zelf de volgende definitie van Social Media: alle internet toepassingen waarmee gebruikers kennis, ervaringen en informatie met elkaar uitwisselen. Dat maakt de term tot een container begrip met verschillende categorieën, zoals Microblogging, Social Bookmarking en Weblogs.

Het spectrum gaat dus veel verder dan bekende kanalen zoals Linkedin en Twitter. Hieronder staat een Infographic met verschillende Social Media kanalen en toepassingen voor de zakelijke markt. De informatie is ontleend aan mijn rapport over de Kansen van Social Media voor B2B. Met speciale dank aan de grafische ontwerpers van Kwiek ontwerp.

Social Media Kanalen en Toepassingen in B2B

Social Media Kanalen en Toepassingen

U kunt deze Infographic ook downloaden. Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Deel hieronder uw reactie met anderen!

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. Raymond van Toor says

    16 mei 2011 at 20:03

    Hallo Jos,

    Bedankt voor je heldere uiteenzetting in zowel je infographic als in je rapport.
    Lees je onderzoeken en tips altijd met veel plezier!

    Groet,
    Raymond

    Beantwoorden
  2. Jos Veldwijk says

    16 mei 2011 at 21:12

    Graag gedaan, Raymond. Suggesties voor nieuwe artikelen zijn trouwens altijd welkom.

    Beantwoorden
  3. Gea says

    17 mei 2011 at 22:30

    Ik deel het compliment van Jos.
    Gr. Gea

    Beantwoorden
  4. Jos Veldwijk says

    17 mei 2011 at 22:32

    Waarvan akte!

    Beantwoorden
  5. Daniel says

    20 mei 2011 at 09:53

    Dag Jos,

    Ten allereerst wil ik je erg bedanken voor dit heldere rapport.
    Jou onderzoeken en artikels zijn een plezier om te lezen, en natuurlijk een berg aan informatie.
    Ik zie er naar uit in de toekomst nog meer artikels te lezen.

    Met vriendelijke groet,

    Daniel

    Beantwoorden
  6. Jos Veldwijk says

    20 mei 2011 at 13:38

    @Daniel bedankt voor je reactie en het compliment. Ik heb er plezier in dus hopelijk zul je nog veel vaker goede artikelen van me lezen. Suggesties zijn trouwens altijd welkom!

    Beantwoorden
  7. Carla Hoge says

    10 november 2011 at 16:03

    Hoi Jos,
    grafisch mooi, beknopt en dus handig! Dank.
    Groet,
    Carla

    Beantwoorden
  8. Jos Veldwijk says

    10 november 2011 at 16:05

    Graag gedaan. Bedankt voor je reactie en het compliment!

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer