• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / LinkedIn / 8 belangrijke tips voor een perfecte LinkedIn bedrijfspagina

8 belangrijke tips voor een perfecte LinkedIn bedrijfspagina

Steeds meer mensen gebruiken een LinkedIn profiel als tool voor zakelijk netwerken. Maar dankzij extra functies is zo’n profiel is ook geschikt als krachtig marketing instrument. Dat geldt eens te meer voor een LinkedIn bedrijfspagina.

Een professionele bedrijfspagina op LinkedIn bevat niet alleen een omschrijving van jouw onderneming. Zo is het mogelijk om daar producten en diensten aan toe te voegen. In dit artikel geef ik graag een aantal tips voor een professionele bedrijfspagina op LinkedIn.

Tips voor een professionele LinkedIn bedrijfspagina


 #1 Zorg voor een goede omschrijving

Professionals zoals zakelijke inkopers oriënteren zich steeds vaker éérst online. Een professionele LinkedIn bedrijfspagina is dan een goede manier om uw visitekaartje af te geven. Gebruik dus woorden die aansluiten bij jouw onderneming en de manier waarop je gevonden wilt worden. Naast een algemene omschrijving kun je o.a. de volgende onderdelen toevoegen:

  • Logo
  • Specialties
  • Type en omvang
  • Locatie(s)
  • Branche

#2 Maak anderen verantwoordelijk voor het beheer

Het onderhoud van een LinkedIn bedrijfspagina kan door meerdere mensen worden uitgevoerd. Degene die het bedrijfsprofiel heeft aangemaakt, geeft daarvoor toestemming aan anderen. Op die manier wordt niet alleen het werk en de verantwoordelijkheid gedeeld: collega’s kunnen dan ook namens de onderneming een Update publiceren en verspreiden:

Linkedin bedrijfspagina settings

#3 Maak gebruik van Targeted Updates

Bij de vorige tip heb ik genoemd dat meerdere mensen vanuit een LinkedIn bedrijfspagina Updates kunnen plaatsen. Het wordt mogelijk om deze Updates gericht te publiceren. Op die manier kunnen doelgroepen beter worden bereikt. In onderstaande video wordt dit kort en krachtig uitgelegd:

#4 Voeg producten en diensten toe

Sinds november 2010 biedt LinkedIn de mogelijkheid om producten en diensten aan een bedrijfspagina toe te voegen. Je kunt deze niet alleen een omschrijving meegeven, maar ook specifieke kenmerken, een logo of afbeelding, disclaimer, landingspagina, contactpersonen, een promotie en zelfs een passende YouTube video. Hieronder zie je een goed voorbeeld van de mogelijkheden:

Linkedin bedrijfspagina

#5 Vraag naar Recommendations

Je kunt klanten en andere relaties vragen om een aanbeveling voor producten of diensten. Deze Recommendations worden vervolgens geplaatst bij de activiteiten bij de bedrijfspagina. Daarnaast worden deze reacties zichtbaar bij het product of dienst waarvoor deze gegeven wordt. Dit is een belangrijk wapen, want mond-tot-mond reclame is veel krachtiger dan adverteren.

#6 Plaats Updates via de Linkedin bedrijfspagina

Het is eenvoudig om – bijvoorbeeld in teamverband – periodiek Updates te plaatsen. Via Google vind je verschillende video’s waarin dat wordt uitgelegd:

#7 Vraag anderen de Linkedin bedrijfspagina te volgen

Om het effect van LinkedIn echt te kunnen zien, heb je Company Followers nodig. Meer Followers op LinkedIn betekent meer zichtbaarheid. Overigens is kwaliteit ook hier belangrijker dan kwantiteit. Maar het opbouwen van zo’n publiek gaat niet vanzelf. Hier staan drie tips:

  • Vraag bestaande collega’s om de Linkedin bedrijfspagina te volgen
  • Volgen de Company profielen van anderen in de branche, klanten, etc.
  • Nodig relaties uit (maar maak wel duidelijk wat de voordelen zijn)

#8 Gebruik Linkedin statistieken

Deze analyse tool van Linkedin geeft jou o.a. inzicht in pagina bezoeken, demografische gegevens, unieke bezoeken en activiteiten m.b.t. producten en diensten. Let wel: staar je niet blind op deze ‘metrics’. In plaats daarvan is het belangrijker om Social Media te integreren binnen de marketingmix en te sturen op resultaten die er meer toe doen – zoals conversie en omzet via Social Media.

Linkedin bedrijfspagina

Lees meer over Linkedin:

  • 8 manieren om potentiële klanten te vinden via Linkedin
  • 8 tips voor een echte discussie op Linkedin
  • Linkedin guru Jan Vermeiren: veel gemaakte fouten
  • 7 Linkedin tips die u waarschijnlijk niet kent
  • 5 Linkedin Business Tools voor B2B Marketing
  • 5 tips voor het opzetten en beheren van Linkedin groepen
  • 5 tips voor slimme relatie marketing via Linkedin

Top-3 Boeken over LinkedIn:

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. hardy says

    13 september 2012 at 20:32

    Jos, kijk even naar je tweede zin “Maar dankzij extra functies is z’n profiel is ook geschikt als krachtig marketing instrument.” deze zin loopt niet echt. twee is…..

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      14 september 2012 at 01:18

      Bedankt voor je reactie, ik zag de type fout over het hoofd.

      Beantwoorden
  2. martijn says

    30 september 2012 at 17:10

    Leuk artikel, wel een vraagje

    Hoe voeg ik een rss feed toe aan een bedrijfspagina?

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      1 oktober 2012 at 09:00

      Bedankt voor je reactie. LinkedIn heeft (helaas) besloten om met deze functie te stoppen, zie: http://help.linkedin.com/app/answers/detail/a_id/29034

      Beantwoorden
  3. schoonmaakbedrijf SCHOONPAND Amsterdam says

    16 november 2012 at 19:26

    Ik ga dit ook even toepassen

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      19 november 2012 at 12:32

      Bedankt voor je reactie. Vergeet niet om periodiek te kijken wat het heeft oplevert.

      Beantwoorden
  4. Marieke says

    20 mei 2013 at 11:50

    Kost een linkedin bedijfspagina geld?

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      21 mei 2013 at 17:01

      Hoi Marieke, bedankt voor je reactie. Een LinkedIn bedrijfspagina kost geen geld.

      Beantwoorden
  5. eric says

    27 mei 2013 at 12:04

    waar kan ik een bedrijfspagina aanmaken? en kan ik meerdere bedrijven onder 1 account hangen?

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      27 mei 2013 at 14:03

      Dag Eric

      zoek binnen linkedIn op companies/bedrijven. Ergens rechts bovenin vind je de knop ‘add a company’ / ‘bedrijf toevoegen’. de rest wijst zich vanzelf. zie ook:

      http://help.linkedin.com/app/answers/detail/a_id/710

      Je kunt meerdere company pages aanmaken als je daar momenteel werkzaam bent en dit hebt aangegeven op je persoonlijk LI profiel

      Beantwoorden
  6. Freke says

    13 september 2013 at 16:12

    ik heb een service toegevoegd aan de bedrijfspagina van mijn werk. Deze heb ik gedeeld om daarmee deze service onder de aandacht te brengen van mijn netwerk. Toch verschijnt dit niet op mijn startpagina. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      13 september 2013 at 16:31

      Waarschijnlijk heb je ervoor gekozen om deze Update alleen te delen met je connecties in plaats van als publieke Update. Dan zou het namelijk op je startpagina zichtbaar moeten zijn.

      Als je de Update op je eigen startpagina wilt zien, heb je 2 mogelijkheden.

      1) maak gebruik van de Update functie op je startpagina. Kopieer hiervoor de URL van je product/dienst, pas eventueel tekst/titel aan en plaats dit als Update/bericht.

      2) maak bij de bedrijfspagina gebruik van de publieke Update i.p.v. alleen connecties, groepen of individuele personen.

      Beantwoorden
  7. Machiel Karels says

    5 december 2013 at 11:27

    Mooie punten noem je, bedankt! Ik vraag me nog even af of die targeted updates geld kosten.

    Verder heb ik goede ervaringen met de bedrijfspagina van http://wij-leren.nl/ . Het is heel interessant om te zien hoe vaak bepaalde berichten gezien worden door de ‘volgers’. Je merkt wel dat die aantallen sterk toenemen als er op een update gereageerd wordt of als ze ‘interessant’ gevonden worden. Bij het plaatsen van zo’n update probeer ik dus goed na te denken over de vragen: Hoe stimuleer ik de interactie over de update? Wat zouden mijn volgers graag willen delen met hun netwerk? Vaak kun je door de juiste formulering en een leuke afbeelding hier veel effect mee bereiken.

    Verder valt het me op dat de groei in het aantal volgers schoksgewijs verloopt. Ze zien het namelijk van elkaar en dan gaan ze je bedrijfspagina ook volgen.

    Beantwoorden
    • josveldwijk says

      5 december 2013 at 11:35

      Bedankt voor je reactie Machiel, targeted updates kosten (nu) geen geld maar ik sluit niet uit dat LinkedIn dit in de toekomst gaat veranderen. Het blijft een commerciële organisatie tenslotte.

      Interessant om te lezen wat jouw ervaringen zijn trouwens. Wel herkenbaar wat betreft ‘interessante’ updates. Goed nadenken over c.q. slim gebruik maken de titel vergroot de kans op interactie en volgers inderdaad. Kwestie van de juiste snaar raken :)

      Beantwoorden
  8. Gonnie says

    17 juli 2015 at 14:35

    Hallo Jos,
    Ik heb aan mijn persoonlijke profiel een bedrijfspagina gekoppeld hangen van het bedrijf waar ik werk.. Kan ik ook (net als bij Facebook) LinkedIn gebruiken ALS mijn pagina. Dus dat ik commentaar kan leveren als bedrijf bij updates van anderen?

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      15 augustus 2015 at 15:25

      Hoi Gonnie, bedankt voor je reactie. Voor zover ik weet, is het op dit moment niet mogelijk om op LinkedIn te reageren d.m.v. een LinkedIn bedrijfspagina. Dat vind ik eigenlijk wel logisch, omdat LinkedIn meer een b2b platform is (en dus gericht op persoonlijke relaties/interactie). Facebook is meer een b2c platform (maar evengoed ‘bruikbaar’ voor b2b bedrijven: http://www.veldmerk.nl/facebook-voor-b2b/)

      Beantwoorden

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing
  • Boeken
  • Branding
  • Case Studies
  • Content Marketing
  • E-commerce
  • Email Marketing
  • Inbound Marketing
  • Leadgeneratie
  • LinkedIn
  • Marketing Trends
  • Podcasts
  • SEO
  • Social Media
  • Social Selling
  • Strategie
  • Thought Leadership
  • Tools
  • Webinars
  • WordPress hosting
  • Zakelijk bloggen
ComputerComputer

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer